Poznavalci boste vedeli, da gre pri BMW xDrive sistemu za inteligentni štirikolesni pogon, ki ga danes lahko najdemo pri praktično vseh modelih BMW flote. Pred samim sistemom xDrive pa je BMW uporabljal nekoliko drugačen štirikolesni pogon. Le-ta se je pojavil kot del dodatne opreme pri seriji 3 in seriji 5 v letu 1980. Razporeditev moči med osmi je bila v razmerju 37:63 (spredaj-zadaj), ob zdrsu kolesa pa se je do 80 odstotkov moči preneslo na os z več oprijema. Pozneje je bil štirikolesni sistem ponovno uporabljen šele leta 2001 pri modelih X5 in seriji 3. Sistem je bil v osnovi podoben predhodnemu, le da je kolo z manj oprijema zaviral sistem DSC in moč pošiljal na druga kolesa z oprijemom.
Od takrat je BMW svoj sistem štirikolesnega pogona stalno nadgrajeval in izboljševal in danes je opazen rezultat. Vozila pokažejo neverjetno okretnost in izjemno vodljivost kljub spolzki, zasneženi in poledeneli podlagi. Seveda sistem ni vsemogočen in preprosto ne more premagati zakonov fizike in velike mase, ki jo imajo določena vozila, pa vendar presenetijo z okretnostjo, vodljivostjo in izjemno dinamiko ob zahtevnejših cestnih razmerah.
Najnovejši sistem xDrive je progresiven sistem, ki se odzove po zdrsu oz. po izgubi oprijema. Ko računalnik prejme informacijo o izgubi oprijema, v le nekaj milisekundah izvede manever, porazdeli pogonske sile kamor je potrebno in vozilo usmeri v želeno smer. Rezultat je optimalna trakcija, ohranjanje smeri vožnje in stabilnost. V osnovi se moč razporeja v razmerju 40:60 (spredaj-zadaj), ob vožnji po ravnini se pogon spredaj z namenom zmanjševanja porabe povsem izklopi, ob vožnji v zavoje in drugod pa se razporeja tudi do 100 odstotkov na eno os. Moč pa se ne prerazporeja le med sprednjo in zadnjo osjo, ampak jo sistem lahko pošlje tudi le na levo ali desno kolo.
Po kratki predstavitvi v kateri smo spoznali sistem in prejeli navodila smo si sprva ogledali povsem tehničen prikaz sistema xDrive v delovanju na zato namenskem poligonu. V spodnjem videu si lahko povsem praktično ogledate, kako sistem deluje na t.i. rampi.
Na parkirišču so nas že čakala zanimiva vozila, vse od družinske serije 2 (hibridna in dizelska), do uporabne serije 3 (330d Touring), elegantene serije 4 (435d Gran Coupe), pa do vseh članov družine X, od najmanjšega do največjega (X1, X3, X4, X5 in X6). Za temeljit preizkus sistema smo se sprva podali na manjši poligon, kjer smo v nadzorovanem okolju lahko preizkusili, kako sistem kljub zasneženi podlagi usmerja vozilo kamor so obrnjena kolesa in tako prepreči neželen zdrs s cestišča. Preizkusili smo kako se vozilo obnaša z vključenim sistemom proti zdrsu koles in kako ob izključenem. Slednje je vsekakor bolj zabavno za t.i zimske radosti, a je vozilo veliko bolj nemirno in za neizkušenega voznika ne tako obvladljivo.
Ko smo dodobra spoznali delovanje sistema na poligonu smo se odpravili še na panoramsko vožnjo. Pot nas je vodila do Fužinskih jezer v Italiji kjer smo bolj kot ne preizkušali mogočne šestvaljne motorje in opazovali lepote narave, za sistem xDrive pa je ponovno napočil trenutek ob vzponu na hrib Srnjak, ki leži na Kranjski Gori nasprotno ležečem pobočju. Vzpenjali smo se po ozki idilični, makadamski gozdni poti, ki je bila prekrita z ledenimi ploskvami in komaj omembe vrednim svežim snegom. Elektronika se je spet izkazala in reševala nezaželene zdrse sprednjih koles v nepredvideno smer, ob polovično izklopljeni elektroniki pa je sistem še vedno dopuščal elegantne zdrse zadka. Na vrhu smo se razgledali na prostrano dolino Kranjske Gore in se po nadihanem svežem zraku previdno odpravili v dolino. Za res nadzorovan in varen spust BMW X vozila že serijsko vključujejo sistem HDC (Hill Descent Control), ki dopušča hitrost med 8 in 28 kilometri na uro ter s pomočjo sistema ABS poskrbi da imajo sprednja kolesa vedno oprijem in s tem poskrbijo za varno spuščanje v dolino.
Po panoramski vožnji so nas organizatorji povabili še na topel obrok in pijačo na snežno plažo pod smučiščem Kranjska Gora.
V spodnji galeriji si lahko ogledate, kako je izgledal celoten dogodek iz našega zornega kota.