Verjetno ste že večkrat v svojem življenju kupovali ali prodajali avtomobil. Splošno mnenje je, da je avtomobilski trg poln pasti in manipulacij, zato previdnost pri nakupu nikakor ni odveč. V tem članku vam predstavljamo svetovno novost, ki vam lahko prihrani kup sivih las in denarja, vsakdo pa se bo prepoznal vsaj v delu predstavitve.
Oktobra 2018 je slovensko podjetje AT Scan d.o.o. pod blagovno znamko CarScan predstavilo popolno novost na slovenskem trgu – pregled stanja karoserije vozil. S tem se natančno in zanesljivo ugotovi, ali je bila karoserija vozila kdajkoli poškodovana ter kakšen je bil obseg opravljenih popravil. V uredništvu smo za vas preverili, kako učinkovita in uporabna je ta novost, ter koliko storitev stane.
Odločili smo se, da na pregled odpeljemo BMW serije 5, letnik 2011. Lastnik vozila je bil prepričan, da so bila poškodovana in popravljena zgolj zadnja desna vrata, saj je ta poškodba nastala v času njegovega lastništva. Svojo petico generacije F10 je kupil leta 2014 od trgovca z rabljenimi vozili, ki je trdil, da avtomobil ni bil nikoli poškodovan in je bil kot takšen tudi oglaševan.
CarScan smo obiskali v njihovi poslovalnici na Parmovi ulici v Ljubljani. Zanimivo je, da je to pravzaprav edina tovrstna delavnica na celem svetu. Tehnologija, ki se uporablja pri pregledu, se imenuje aktivna termografija, razvil pa jo je nemški inženir Volker Carl. Za svoj patent je prejel tudi prestižno nagrado »Inovacija leta 2017,« ki jo podeljuje nemška avtomobilistična revija Auto Bild. Slovensko podjetje AT Scan je že lansko leto postalo ekskluzivni zastopnik za prodajo CarScan tehnologije. Ob obisku so nam predstavili ambiciozne načrte, ki vključujejo širitev tehnologije na celotno evropsko tržišče, dolgoročno pa želijo oblikovati sistem ekskluzivnih zastopnikov za vse večje svetovne trge. Po njihovih navedbah je tehnologija patentirana in brez konkurence.
CarScan aktivna termografija je neinvazivna metoda, kar pomeni, da se pri meritvah fizično ne posega v karoserijo vozila, temveč se površino stimulira z visoko zmogljivo bliskavico (za meritve do 0,5 mm) in močnimi halogenskimi žarometi (za meritve nad 0,5 mm). Prehajanje toplote skozi karoserijo vozila vseskozi snema ultra občutljiva IR kamera, patentiran algoritem pa omogoči, da so rezultati meritev enostavno razumljivi.
Ob prihodu v poslovalnico smo po navodilih merilca vozilo parkirati na točno določeno mesto. Razlog fiksne točke parkiranja leži v upoštevanju predpisane tovarniške razdalje med merilno napravo in vozilom.
Pred meritvijo nam pojasnijo postopek merjenja, čas meritve in različne tipe storitev, ki jih ponujajo strankam. Povprečen čas meritve znaša približno 30 minut, sledi predstavitev ugotovitev in priprava pisnega poročila. Strankam nudijo več možnosti, od cenovno najbolj ugodne, hitre storitve, pa do najdražje, detajlne storitve. Prva je namenjena predvsem tistim, ki si želijo zgolj preveriti, kakšno je splošno stanje karoserije vozila in ne potrebujejo pisnega poročila, dodatnih točkovnih meritev, meritve strehe in pokrova motorja. Storitev, ki jo najbolj priporočajo in za katero se stranke tudi najpogosteje odločajo, so poimenovali CarScan. Pri tej opciji opravijo posnetek vozila z obeh strani, ustno interpretirajo meritev in izdelajo obrazloženo pisno poročilo. Slednje vsebuje barvne slike meritev in obrazložitev morebitnih zaznanih poškodb vozila. Stranka za lažjo predstavitev vozila v prodajnih oglasih prejme poročilo tudi v .pdf in .jpg obliki. Glede na ugotovitve meritev lahko stranka storitev tudi nadgrajuje, so nam še pojasnili, med tem ko je naš testni zajček, BMW serije 5, mirno čakal na svoj trenutek.
Odločili smo se za poglobljeno storitev, ki poleg opravil, izvedenih v storitvi CarScan, vsebuje še dodatno merjenje vozila s sprednje in zadnje strani. Naprava izvaja meritve na vsakih 70 do 80 cm, kar pomeni, da se med merjenjem večkrat premakne in tako naredi več posnetkov z vseh strani avtomobila. V našem primeru je naprava na vsaki strani opravila 6 sklopov meritev.
Med pogovorom z merilcem smo izvedeli, da meritev ni namenjena zgolj fizičnim osebam, ki kupujejo vozilo in bi rade zanj plačale pošteno ceno, temveč je uporaba veliko širša. Storitev je namreč koristna tudi za vse, ki prodajajo dobro ohranjeno rabljeno vozilo, za katero bodo kupci, ob predložitvi poročila, pripravljeni plačati več. Koristi pregleda so tako že zaznali nekateri prodajalci novih in rabljenih vozil, saj lahko resnično nepoškodovana vozila prodajo hitreje in po višji ceni, ter si zavarujejo dobro ime pri komisijski prodaji, predvsem pa strankam omogočijo transparenten nakup vozila, brez skritih napak, kar je najpomembnejše za dolgoročno kvalitetno poslovanje. Med bolj znanimi avtohišami, ki že redno koristijo CarScan storitve, je Autobroker by Kreativni najemi d.o.o.
Ko je merilec zaključil delo, nam je predstavil ugotovitve. Seveda nas je vse zanimalo, ali je naprava zaznala poškodbo zadnjih desnih vrat vozila in ali so ostali deli dejansko nepoškodovani. Izkazalo se je, da so bila zadnja desna vrata res naknadno lakirana, kar je na slikah in poročilu jasno razvidno. Žal so meritve pokazale še, da je bil najverjetneje zaveden s strani prodajalca vozila, saj so bila barvana tudi prednja in zadnja leva vrata, zadnji levi blatnik in prednji odbijač. Od nakupa je sicer preteklo že toliko časa, da kupec ne more več uveljavljati stvarne napake, ki mu jo je zamolčal prodajalec in s kislim nasmeškom je pripomnil, da si želi, da bi to odkril že prej. Kljub nekolikšnem razočaranju nad rezultati meritve pa ga je vsaj malo pomirilo dejstvo, da nobena poškodba ni bila globlja od 0,5 mm, kar pomeni, da so bila na karoseriji izvedena zgolj površinska popravila.
Na opisanem primeru smo se lahko prepričali, da je bila pogosto uporabljena besedna zveza »nikoli poškodovano vozilo« zavajajoča. S precejšnjo gotovostjo lahko trdimo, da je takšnih primerov veliko, zato je ta pregled vsekakor dobrodošla novost na avtomobilskem trgu.
Marsikdo se bo ob prebiranju članka vprašal, zakaj bi si povzročal dodatne stroške, ko pa lahko sam s pomočjo ročnih merilnikov debeline laka preveri poškodbe. Identično vprašanje smo si postavili tudi mi sami, a po posvetu s CarScan strokovnjakom hitro ugotovili, da njihova storitev zajema mnogo več kot zgolj točkovno meritev nekega dela na karoseriji. Prednost tehnologije je v tem, da s pregledom pridobite natančno sliko poškodbe in izvedenega popravila, kar z ročnim merilcem ni mogoče. Slika jasno pokaže obseg in globino popravila, in tako jasno vidimo, ali je bila komponenta zgolj barvana in lakirana ali pa je bila tudi kitana. Razločno vidimo sledi varjena in ugotovimo tudi, če je bil nek karoserijski del zamenjan. Opravljen pregled nedvoumno pokaže vse manipulacije s karoserijo ter tako prepreči kakršnokoli pregovarjanje med prodajalcem in kupcem – po opravljenem pregledu je stanje karoserije več kot jasno.
Za konec pa smo prihranili tisto, kar vas verjetno najbolj zanima. Kakšna je cena takšne storitve? Odvisna je od treh dejavnikov: vrste pregleda; avtomobilskega razreda, v katero se vozilo uvršča; in starosti vozila. Cena pregleda za naše vozilo po ceniku znaša 144,00 € z vključenim DDV, medtem ko bi za CarScan storitev za 3 leta stara vozila odšteli npr. 120€ za BMW serije 3, 132€ za X3 ter 180€ za X5. Enak pregled za Renault clia istega letnika bi stal 65€, za passata pa 104€.
Ponudba rabljenih avtomobilov v Sloveniji je velika, velik delež vozil pa je uvoženih iz tujine. Pri pregledu oglasov na najpopularnejših oglasnikih zelo hitro ugotovimo, da prodajalci povečini oglašujejo vozila kot nepoškodovana. Sami smo mnenja, da je realnost povsem drugačna, zato je pomembno, da si pred nakupom vzamete čas in opravite potrebne kontrole, s čimer si lahko prihranite marsikakšen siv las in evro v denarnici.
Prav zato smo mnenja, da je CarScan več kot vreden stroška pregleda in ga lahko toplo priporočimo. V primeru, da se merjeno vozilo izkaže kot nepoškodovano, boste vedeli, da imate možnost opraviti dober nakup. V kolikor boste pri pregledu ugotovili, da je bilo vozilo poškodovano v obsegu, ki je za vas še vedno sprejemljiv, boste imeli odlično izhodišče za pogajanje o končni ceni vozila, če pa bodo poškodbe hujše, kot ste jih pripravljeni sprejeti, pa si boste prihranili naknadne skrbi in denar.
Kot omenjeno, lahko poročilo uporabite tudi kot dokaz o stanju karoserije vozila pri prodaji. Kupca je potrebno prepričati, da je vaše vozilo vredno nakupa, zato upoštevajte rek, da slika pove več kot tisoč besed. CarScan poročilo lahko uporabite kot priponko vašega oglasa pri spletnem oglaševanju in tako kupcu jasno pokažete, da kupuje zagotovljeno nekaramboliran avtomobil in ne mačka v žaklju.
Za več podrobnosti priporočamo, da obiščete spletno stran http://www.at-scan.com/.
V sodelovanju s CarScan smo za vas pripravili tudi nagradno igro, v kateri vam podarjajo 3 brezplačne preglede karoserije vozil! Za sodelovanje v nagradni igri obiščite našo Facebook stran: !!! NAGRADNA IGRA !!!