Oddelek BMW M4 leto dni po lansiranju BMW M4 Coupé predstavlja prvi predogled visokozmogljivega modela za cestno, predvsem pa dirkalno vožnjo: BMW Concept M4 GTS, oči si lahko napasete na prvih uradnih fotografijah.

Mesec dni nazaj smo izvedeli, da nas bo v sredini avgusta na Pebble Beach v Kaliforniji razveselilo tudi razkritje M4 GTS. S predstavitvijo dirkalnika se BMW M vrača k svojih koreninam. Oddelek, ustanovljen leta 1972 kot BMW Motorsport GmbH, ni zgolj zbudil veliko pozornosti s svojim legendarnim dirkalnim avtomobilom BMW M1, ampak je tudi razvil prvi motor s turbinskim polnjenjem, ki je osvojil svetovno prvenstvo Formule 1 in predstavlja gonilno silo še danes najuspešnejšega dirkalnega turnega avtomobila na svetu – Group A BMW M3.

Novi BMW Concept M4 GTS tako nadaljuje tradicijo posebnih modelov BMW M3, ki so se doslej predstavili v izvedbah BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) in BMW M3 CRT (2011). Tehnologija, izpiljena na dirkalnih preizkušnjah, velika moč, predanost lahki konstrukciji in omejeno število proizvedenih modelov so zagotovili tem izjemno hitrim primerkom neprekosljivo zmogljivost v povezavi s temperamentnim in ekskluzivnim doživetjem v vožnji.

“Medtem ko BMW M4 Coupé uteleša idealno kombinacijo avtomobilističnih športnih genov in neomejene vsakdanje uporabnosti, pa BMW Concept M4 GTS ponuja vpogled v izjemno moč in ekskluzivnost modela, ki je bil zasnovan z občutkom za pionirsko tehnologijo in popolno osredotočenostjo na dirkalno stezo,” je pojasnil Frank van Meel, predsednik oddelka BMW M. “Kljub svoji izjemni zmogljivosti na dirkališčih, pa je model še vedno popolnoma skladen s cestnimi predpisi. Gre za dirkalno tehnologijo za cestno rabo v pravem pomenu.”

Z nadgrajenim krmiljenjem, agresivnejšim izgledom in sistemom vbrizga vode, predstavljenega v začetku letošnjega leta na MotoGP Safety Car je M4 tudi vpogled v prihodnost razvoja znamke in njihovih najzmoglivejših primerkov. Tudi zadnje luči imajo vgrajeno novo tehnologijo OLED (organska svetleča dioda), ki daje visokozmogljivem modelu povsem nov nočni videz.

BMW M4 GTS (2)

Čeprav je M4 GTS osnovan na standardni M štirici se od nje precej razlikuje. Ročno nastavljiv “splitter” in zadnje krilce sta izdelana iz karbonskih vlaken in zagotavljata popolno aerodinamično ravnovesje in izbiro med cestno ali dirkalno vožnjo. Pokrov motorja je iz CFRP (plastike, ojačene s karbonskimi vlakni), ki še dodatno zniža maso in težišče avtomobila, široka zračna reža pa optimizira pretok zraka in minimizira vzgon na sprednji osi.

Njegova zunanjost je zaznamovana s skrivnostnim Frozen Dark Grey Metallic premazom in Acid Orange podaljškom sprednjega odbijača, ki ustvarja učinkovit kontrast. Ista barvna kombinacija je uporabljena tudi na kovanih 666 M 19-palčnih platiščih, oblečenih v Michelin Sport Cup 2 (265/35 R19 spredaj, 285/30 R20 zadaj).

Že iz MotoGP Safety Car nam je sedaj dobro poznan sistem vbrizgavanja vode, s katerim se opazno zviča moč in navor. Voda se vbrizgava v posodo polnilnega zbiralnika kot fino pršilo. Pri izparevanju vode se polnilni zrak bistveno ohladi. Tako se temperatura zadnje kompresije v zgorevalni komori – in s tem težnja motorja k »klenkanju« – zmanjša, kar omogoča, da motor s turbinskim polnilnikom koristi višji tlak polnilnega zraka in zgodnejše vbrizgavanje.

MOTO GP - Safety CAR 2015 - BMW M4 (5)

BMW Concept M4 GTS je opremljen z inovativnimi zadnjimi lučmi s tehnologijo OLED, ki proizvajajo svetlobo iz tankih polprevodnih plasti iz organskega materiala. Elementi OLED so zelo tanki: z debelino le 1,4 mm, svetlobna površina je pozicionirana tako, da dobimo občutek tridimenzionalne razsvetljave. Tukaj se dobre lastnosti ne končajo: OLED tudi zavzamejo manj prostora zaradi svoje tanke kontrukcije.

BMW M4 GTS (7)

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code