Sicer ne gre za ustanovitelja “hiše” BMW, a vendar, kot že omenjeno, govorimo o predniku družine, ki še danes nadzoruje polovico tega bavarskega podjetja. Poglejmo si torej zgodovino nemškega industrialista, človeka z ostro poslovno vizijo, ki je z nacizmom imel ogrožujoče povezave.
Prva dama BMW (Johanna Quandt) je leta 2015 umrla v 89 letu starosti!
Günther Quandt se je rodil 28. julija 1881 v nemškem mestu Pritzwalk. Izhajal je iz premožne družine, ki se je ukvarjala s tekstilno industrijo in je med prvo svetovno vojno obogatela na račun dobave vojaških uniform za nemško vojsko. Quandt je po vojni na svojo stran pridobil številna velika nemška podjetja, ki so bila specializirana za proizvodnjo AFA baterij (Accumulatorenfabrik AG, združba, ki je vključevala danes vsem dobro znano blagovno znamko Varta), rudarstva, metalurgije ter delnice dveh avtomobilskih proizvajalcev, BMW ter Daimler.
Tri leta po tem, ko je postal vdovec, tj. leta 1921, se je takrat kot štiridesetletni možak poročil s komaj dvajsetletnim dekletom po imeni Magda Ritschel. Njun zakon ni trajal prav dolgo, saj sta se ločila že leta 1929. Le-ta ženska je dve leti kasneje bolj znana kot Magda Goebbels, ki je svoj tragični konec dočakala leta 1945 skupaj s svojim novim možem, Josephom Goebbelsom v bunkerju Adolfa Hitlerja potem, ko je umorila svojih šest otrok in jih “rešila” pred kruto prihodnostjo.
Po Hitlerejevi zmagi na nemških volitvah se je Quandt pridružl nacistični stranki in med drugo svetovno vojno postal eden izmed najbogatejših Nemcev, a vse to na ramenih ter krvavih žuljih nesrečnih delavcev, ki si jih je pridobil iz delovnih ter koncentracijskih taborišč. Ker mu to očitno ni bilo dovolj, si je dodatno prilastil še tovarne dežel, ki so bile pod nemško okupacijo. Po vojni je bil leta 1946 aretiran zaradi svojih vezi z nacistično partijo, a le dve leti kasneje so ga iz zapor izpustili, saj je bil spoznan za nedolžnega. Leta 1950 je bil očiščen krivde, “nov človek”, vzoren državljan zahodne Nemčije, visoko cenjen član upravnih odborov mnogih podjetij (npr. Deutsche Bank). Günther Quandt je svoje življenje končal 30. oktobra 1954 v Kairu v Egiptu, medtem ko je tam preživljal počitnice.
V povojnem času je bila znamka BMW pred robom bankrota in sin Herbert Quandt je bavarsko podjetje rešil pred izginotjem. 9. decembra 1959, saj je prevzel podjetje in ga v dveh letih postavil nazaj na noge. Začetek novega obdobja znamke je bil leta 1961, ko je BMW na avtosalonu v Frankfurtu predstavil svoj model BMW 1500. Leta 1969 je vodenje podjetja predal Eberhardu von Kunheimu. Prav slednji je iz povsem običajne avtomobilistične znamke (kar je bilo podjetje BMW v tistem času) napravil premium tekmeca.
Družini Quandt in predvsem Herbertu smo lahko hvaležni, da je pred izumrtjem rešil bavarski ponos – znamko BMW!