Seveda nov BMW serije 4 Gran Coupe (G22) še vedno s ponosom nosi prednjo masko serije 4, ki je morda najbolj polarizirajoča oblikovalska poteza katerega koli BMW-ja v zgodovini. Preostali del avtomobila pa je videti nekoliko boljše. Ali pač?
Resda je model zelo podoben BMW i4, le da je brez nekaterih značilnih ‘električnih’ elementov tega avtomobila, zato je videti nekoliko bolj športno. Pri tem pomagajo resnični izpuhi zadaj, hkrati pa je lepo videti tudi poravnane kljuke vrat (kot na i4) na seriji Gran Coupe 4; videti so bolj primerne od običajnih kljuk na kupeju.
Tako kot BMW i4 M50, ima tudi novi BMW M440i Gran Coupe nekaj bolj agresivnih delov. Na primer, dobi posebna športna platišča, trapezoidne izpuhe in M-style ogledala. Ta zadnji del naj bi razburil nekatere lastnike zastavonošcev M3 in M4, saj so čudovita ogledala običajno izključno namenjena čistim izdelkom M divizije, M440i pa je nekakšen »mešanec«. Kljub temu izgleda še vedno dobro in zaradi športnih dotikov je videti bolj poseben kot standardni 430i.
V notranjosti M440i Gran Coupe dobi zelo značilno notranjost BMW M Performance. BMW i4 ima bolj edinstven zaslon iDrive in digitalne merilnike, dočim se serija Gran Coupe 4 drži trenutno preizkušene formule Bavarcev. Pravzaprav gre za popolnoma enako notranjost, kot jo boste našli pri M440i Coupe ali M340i limuzini.
Pod pokrovom motorja M440i Gran Coupe ostaja enak 3-litrski vrstni šestvaljnik s turbopolnilnikom, ki ustvari 374 »konjskih moči« in 500 Nm navora. Tako kot v kupeju je tudi motor v M440i Gran Coupe blag hibrid, z 48-voltnim zaganjalnim generatorjem, ki deluje kot majhen elektromotor in lahko motorju pomaga z električno energijo (ponuja 11 »konjskih moči«). To poveča tako učinkovitost porabe goriva kot moč, kar daje motorju spodbudo pri pospeševanju in izostri odziv motorja z višjih prestav ali pri nizkih vrtljajih.
Ta motor je povezan z znano osemstopenjsko avtomatiko, za M440i pa bo moč izključno pošiljal na štirikolesni pogon xDrive. Po navedbah BMW-ja lahko M440i Gran Coupe do stotice pride v 4,7 sekunde. Največja hitrost je seveda omejena na 250 km/h. Elektronsko nadzorovan diferencial z omejenim zdrsom je standard tudi pri modelu M440i.
Sicer je motor v različici 430i Gran Coupe vseeno učinkovit 2-litrski štirivaljnik, ki proizvede 255 »konjskih moči« in 400 Nm navora, ni tako vznemirljiv ali svilnato gladek kot njegov šestvaljni brat. V štirih loncih manjka tudi 48-voltni blagi hibridni sistem, zato pri 430i ni električne pomoči.
Že poznan BMW 420i Gran Coupe kot tudi 420d Gran Coupe bosta prav tako na voljo. BMW 420i Gran Coupe dobi 2-litrski štirivaljni motor s 184 »konjskimi močmi« in 300 Nm navora, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in pogonom na zadnja kolesa. Medtem ko BMW 420d Gran Coupe dobi 2-litrski štirivaljni dizelski motor, ki ustvari 190 »konjskih moči« in 400 Nm navora, serijsko pa dobi tudi osemstopenjski avtomatik. Ker je najbolj prodajana različica v pretekli generaciji, bo imel 420d na izbiro pogon na zadnja kolesa ali štirikolesni pogon xDrive.
Serijsko bo Gran Coupe serije 4 precej luksuzen avtomobil. Vsi modeli serije 4 GC bodo serijsko dobili akustično vetrobransko steklo in tripodročno klimatsko napravo. Standardna so tudi ogledala s samodejnim zatemnjevanjem. Izbirno predgrevanje avtomobila je na voljo tudi prek aplikacije My BMW, tako da lahko avto postane pripravljen na pot, še preden vanj sploh vstopite. Opcijsko strešno okno je prav tako kar 102 milimetra daljše od prejšnjega modela, kar daje potnikom večjo vidnost in kabini večjo zračnost.
Poleg luksuznih detajlov, bo serija 4 Gran Coupe dobila vse značilne BMW-jeve moderne tehnologije. Na voljo bo na primer z BMW-jevimi parkirnimi kamerami 3D View, Park Assistant, Reverse Assistant in Personal Driving Assistant Professional, od katerih je slednja BMW-jeva avtonomna pomoč pri vožnji 2. stopnje. Čeprav Gran Coupe serije 4 ni tako visokotehnološki kot njegov brat i4 – prejel bo le iDrive 7.
Novi BMW serije 4 Gran Coupe združuje zanimive elemente dveh svetov, kar ustvari unikaten avtomobil, ki je hkrati eleganten in praktičen. Kupci trenutne serije Gran Coupe serije 4 se nikakor ne morejo ločiti od te kombinacije lastnosti, zato jim bo verjetno všeč. Cena v Sloveniji še ni znana, avtomobil pa bo najverjetneje prišel na trg proti koncu letošnjega poletja.
Nikakor se ne moram navadit te prve maske ko vsaj nebi prodali niti enega potem bi pa dojel da so zgrešili in končno spremenili…