V soboto nas je pot zanesla v ljubljanski BMW salon v katerem so nas pričakala prav posebna vozila. Na ogled so postavili vse, od prve generacije E12 do povsem nove generacije G30 serije 5.

Na prav prijetno povabilo predstavnika salona M.S., sem si v soboto ogledal te BMW-jeve dragulje na enem mestu. Naj uvodoma kar povem, da se takemu povabilu in udeležbi na dogodku težko upreš in res je bila prava paša za oči. Možnost ogleda prve serije 5 v živo, katera je pričela pot uspeha za bavarsko poslovno limuzino je nadvse fantastičen – od tega je namreč že več kot 40 let!

In kaj vse je bilo predstavljeno? Vabljeni k ogledu:

BMW serija 5 – E12 (1972-1981)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (39)

BMW E12 je avtomobil kateri je bil v proizveden v matični tovarni BMW od leta 1972 do 1981. To je bil prvi srednje-limuzinski BMW serije 5. E12 je bil najprej predstavljen kot 520 in 520i 4 valjni motor. Leto kasneje je izšel prvi šest valjni motor z oznako 525, sledili pa so mu še modeli 528, 530, 533 in 535. Za model E12 M535i se šteje, da je bil predhodnik BMW M5.

BMW serija 5 – E28 (1981-1988)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (1)

BMW E28 je druga generacija BMW serije 5 srednjih limuzin in je bila proizvedena od leta 1981 do 1988. Ta je zamenjala E12 in je bil sprva izdelana z bencinskim 4 valjnim in 6 valjnim motorjem. Leta 1983 je bil v seriji 5 prvič na voljo dizelski motor. E28 je bil prva serija 5 s sredinsko konzolo nagnjeno proti vozniku in možnostjo proti blokiranju koles (ABS). E28 je nadomestil E34 leta 1988.

Tekom modela E28, so bili dodani še naslednji modeli: dizelski motorji 524d, 524td in 520i z majhno prostornino 6 valjnika. Izdelana sta bila tudi 525e / 528e kot ekonomična modela z manjšo porabo goriva (dandanašnji Efficent Dynamic) in 533i, 535i, M535i in M5.

BMW serija 5 –  E34 (1988-1996)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (9)

BMW E34 je tretja generacija BMW serije 5, ki je bila v prodaji od leta 1988 do leta 1996. Sprva je bila na voljo v limuzinski karoserijski izvedenki, z razširitvijo leta 1990 pa so vključili tudi “Touring” izvedenko. E34 je nadomestil E39 leta 1995, čeprav je E34 Touring model ostal v proizvodnji do leta 1996.

E34 je bila prva serija 5 na voljo z obliko karoserije današnjega karavana, 525iX pa je bil prvi iz serije 5 s štirikolesnim pogonom. Prvi V8 motorji so bili tudi prvi na voljo v generaciji E34. Prvič je bila vgrajena uvedba nadzora stabilnosti (ASC), nadzor zdrsa pogonskih koles (ASC + T) s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in nastavljivost blažilnikov (EDC).

BMW serija 5 – E39 (1996-2003)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (11)

BMW E39 je četrta generacija BMW serije 5, ki je bila v prodaji od leta 1995 do leta 2004. Proizvedena je bila kot limuzinska izvedba (sedan), karavanska izvedenka (tržijo ga kot “Touring”) pa je bil proizveden leta 1996. E39 je nadomesti E60 v letu 2003, vendar so E39 Touring modeli ostali v proizvodnji do leta 2004. E39 je bila prva serija 5 z uporabo aluminijastih komponent v sprednjem vzmetenju. Delež komponent ohišja s pomočjo aluminija se je znatno povečal, da bi zmanjšali težo. To je bil tudi prvi serije 5, kjer je bilo na voljo dizelski štirivaljni motor.

V8 modeli so uporabljali “recirculating ball steering” (kot na prejšnjih generacijah), zobati jermen je bil uporabljen prvič v modelih z štirivaljnim in šestvaljnim motorjem. Za razliko od svojega predhodnika E34 in naslednika E60, E39 ni bil na voljo s pogonom na vsa kolesa.

BMW serija 5 – E60 (2003-2010)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (15)

BMW E60 / E61 je peta generacija BMW serije 5, ki je bila v prodaji od leta 2003 do 2010. Karoserijska modela sta bila::
  • 4-vratni sedan / limuzina (model E60)
  • 5-vratni vagon (model E61, ki se trži kot “Touring”)

Proizvodnja se je pričela z limuzinsko izvedbo leta 2003, leto kasneje pa je luč sveta ugledal karavanski model (Touring). E60 / E61 je bil nadomeščen z F10 / F11 serije 5 v letu 2010. Model E60 / E61 je uvedel različne nove elektronske funkcije v serije 5, vključno z iDrive, head-up zaslonom, aktivnim tempomatom, aktivnim volanom in glasovnim nadzorom. E60 / 61 je bil tudi prvi BMW serije 5 na voljo s turbo bencinskim motorjem, 6 stopenjskim samodejnim menjalnikom in regeneracijo zaviranja. Nove varnostne funkcije za E60 / E61 so vsebovale: prilagodljive žaromete, nočno opazovanje (night vision), aktivne vzglavnike, opozorilo pri menjavi voznega pasu in visoke intenzivnostne zavorne luči.

BMW serija 5 – F10 (2010-2017)

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (20)

Šesta generacija BMW serije 5 se (F10) je debitirala 23. novembra 2009 kot model 2010. Touring verzija nosi kodno ime F11, medtem ko je Gran Turismo pod F07. Šasijo si deli z BMW serijo 7 (F01) in serijo 6 (F12 / F6). Na voljo je bila tudi podaljšana verzija, razvita na Kitajskem, tržila se je tudi v Mehiki in na Bližnjem vzhodu; ta nosi kodno ime F18.

BMW serija 5 – G30 (2017- / )

BMWBLOG - BMW 5 series - E12 - E28 -E34 - E39 - E60 - F10 - G30 - showroom (35)

BMW serije 5 (z razvojnim imenom G30) sedme generacije je poslovni paradni konj Bavarskega proizvajalca BMW, katera bo dopolnila in povečala tržni delež pa zelo uspešni F10/F11. To bo na voljo v limuzinski  in Touring izvedbi (z razvojnim imenom G31). V novi generaciji serije 5 ne bomo videli GT (Gran Turismo) izvedbe. Nova generacija GT izvedbe se bo prekvalificirala v serijo 6 GT (z razvojnim imenom G32). Novi BMW serije 5 je bil predstavljen 12. oktobra 2016 in temelji na modularni avtomobilski platformi, na kateri je zgrajena tudi G11 BMW serija 7.



Sedaj pa še vabljeni k ogledu celotne galerije:

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code