Včasih se tudi mi sprašujemo, kako v poplavi nagrad za avtomobile leta, različne revije in uredništva sploh izbirajo zmagovalca in kakšne kriterije uporabljajo. So mogoče zmagovalci izbrani povsem subjektivno ali lahko končni seštevek ocen na podlagi povsem objektivnih kriterijev, prinese zmago tudi avtomobilu, ki subjektivno ne pristoji njihovim osebnim mnenjem?
Na srečo je ravno revija Professional driver primer dobre prakse, saj je pri njihovem izboru avtomobila leta mnogo bolj pomembno kako se avtomobil odreže na testiranjih v realnih pogojih, kot mnenje kateregakoli posameznika. Ravno zato se ob njihovem izboru splača pogledati zmagovalce, čeprav so v tem primeru avtomobili ocenjeni bolj kot sredstva za prevažanje potnikov, kar pa naredi izbor še toliko bolj zanimiv in drugačen.
Professional Driver uredništvo, se je zadeve lotilo profesionalno, kjer je moral vsak avtomobil iz ožjega izbora, prestati enodnevna testiranja več kot stotih različnih sodnikov. Uporabili so krožno cesto z obilico različnih podlag, naredili popoln zunanji ogled avtomobila, na koncu dneva pa se je od vsakega sodnika pričakovalo dve strani poročila. Končni rezultati so pokazali, da sta po dve zmagi romali v žep BMW in Mercedes Benz, Hyundai, Volvo in Ford pa vsak po eno. BMW je torej prejel nagradi za avtomobila BMW 740Le, ki je prejel nagrado za najboljši avtomobil s šoferjem, ter BMW 530d Touring za najboljšega karavana.
Prejemniki vseh nagrad so spodaj:
- Avtomobil leta s šoferjem
BMW 740Le xDrive Exclusive - Poslovni avtomobil leta
Mercedes-Benz E220d AMG Line - Zeleni avtomobil leta
Hyundai Ioniq Electric Premium SE - Rent-a car leta
Ford Mondeo Vignale 2.0TDCi - Kombi leta
Mercedes-Benz V250d AMG Line Extra Long - Luksuzni SUV leta
Volvo XC60 D5 Inscription - Karavan leta
BMW 530d Touring xDrive M Sport