BMW iX1 temelji na tretji generaciji BMW X1, ki je prav tako nedavno debitiral. Čeprav to pomeni, da iX1 še vedno temelji na običajnem podvozju in ne na po meri narejeni arhitekturi električnih vozil, je bila BMW-jeva nova platforma s pogonom na prednja kolesa FAAR razvita z mislijo na elektrifikacijo. Poleg tega njegova postavitev s pogonom na prednja kolesa ponuja več prostora za baterijo v tleh kot bi postavitev na zadnji pogon, hkrati pa zagotavlja tudi več prostora za potnike. Čeprav iX1 morda ni tako optimiziran za električni pogon kot večji iX, je za kupce bolj primeren kot i4.
Manj kot 500 kilometrov dosega
Na začetku bo na voljo samo en model – BMW iX1 xDrive30. Ker je model xDrive, ima dva elektromotorja, po enega na vsaki osi, ki skupaj ustvarita 313 »konjskih moči« (230 kW) in 494 Nm navora. BMW oglašuje čas do stotice v 5,7 sekunde in najvišjo hitrost omejeno na skromnih 180 km/h. Vse to pa je mogoče zaradi električne energije, ki izvira iz 64,7 kWh velike baterije, ki naj bi v skladu s ciklom WLTP zagotavljala 413–438 km dosega.
Zanimivo (oziroma pričakovano) je , da BMW iX1 ne omogoča hitrosti polnjenja svojih električnih bratov. Tako BMW i4 kot iX lahko polnita s hitrostjo 200 kW, iX1 pa ne sprejme več kot 130 kW. Čeprav lahko zaradi majhnega akumulatorja razmeroma hitro napolni baterijo, tudi brez hitrejšega polnjenja. Pri tej hitrosti polnjenja BMW trdi, da je 80 odstotkov baterije mogoče napolniti v manj kot 30 minutah. Ali pa, če ste v stiski s časom, bo med polnjenjem pri največji hitrosti napolnil doseg 120 kilometrov v samo desetih minutah.
Privlačen dizajn
Vizualno se BMW iX1 ne razlikuje veliko od standardnega X1. Od zunaj je videti identično, razen nekaj modrih poudarkov. Vendar se bo to verjetno izkazalo za enega njegovih najmočnejših atributov, saj bodo kupci lahko preprosto izbrali svoj pogonski sklop X1 po izbiri in jim ne bo treba izbirati med različnimi oblikami. Poznavanje standardnega X1 bo novim kupcem omogočilo tudi lažji prehod v električna vozila.
Je nekoliko bolj škatlast in ostrejši od prejšnje generacije, hkrati pa je nekoliko bolj pokončen in podoben SUV-u. Prejšnja generacija X1 je bila videti v redu, v resnici vsaj spredaj nekoliko bolje kot prihajajoča.
BMW je na srečo dal tako X1 kot iX1 razumno velike ledvične rešetke – ki so bolj pravokotne kot običajno – ostre žaromete, bolj pokončen sprednji del in ostre gube na pokrovu motorja. BMW iX1 dobi modre akcente tam, kjer običajno segajo sprednji zračniki, na stranskih pragovih in na zadnjem odbijaču. Njegova velika kolesa omogočajo nekoliko bolj športni videz, kljuke na vratih so dobro nameščene, Hofmeister Kink pa je med najboljšimi, kar so jih do danes ustvarili na križancih. Dizajn je seveda dvorezen meč in povsem subjektivna stvar, ki se tiče vsakega posameznika in najpomembnejše kupca.
Nova vrhunska ter že poznana notranja zasnova
V notranjosti je BMW iX1 spet precej podoben svojemu standardnemu bratu X1. Zasnova je odprta in prostorna, s poudarkom na praktičnosti in ergonomiji, vendar ni pretirano izražena. Pravzaprav je elegantna, vrhunska notranjost z nekaj res lepimi dotiki. Kovinske spodnje napere na volanu so na primer lepo oblikovane, način, kako se lesena obloga ovije okoli armaturne plošče, da se ujema z oblogo vrat, je čudovita, vzorec šahovnice na rešetkah zvočnikov pa je videti sodoben.
Cena za BMW iX1 se bo v Nemčiji začela pri 55.000 evrih, kar pravzaprav ni super poceni, vendar ta vsota denarja ponuja v zameno veliko avtomobila. Prav tako je po eni strani potrebno pomisliti o prihrankih, ki jih prejmete zaradi goriva, po drugi pa o morebitnih dodatnih stroških zaradi upada kapacitete baterije. No, če boste ta upad zaradi garancije sploh dočakali, saj se bo verjetno iztekla šele takrat, ko boste razmišljali že o novem avtomobilu.
Torej… BMW iX1 je popolnoma električni, presenetljivo vrhunski, BMW križanec z malenkost nad povprečnim dosegom, lepo močjo in odlično notranjostjo. BMW iX1 bi po prihodu na evropske ceste postati eden najboljših ter najbolj prodajanih novih električnih avtomobilov na trgu.