BMW je včeraj javnosti uradno predstavil svoj najnovejši 'infotainment' sistem iDrive. Spoznali smo osmo generacijo sistema, odkar je iDrive leta 2001 bil prvič predstavljen v legendarnem BMW-ju serije 7 (E38). Sistem iDrive 8 se bo v električnem križancu BMW iX lansiral v drugi polovici leta, sledi pa mu električna limuzina BMW i4, ki bo javnosti uradno predstavljena jutri.

V BMW iX bo iDrive imel masiven ukrivljen zaslon, ki zajema večino armaturne plošče. Sestavljen bo iz 12,3-palčne digitalne instrumentne plošče in 14,9-palčnega zaslona na dotik, nameščenega drug ob drugem. Oba zaslona imata grafično ločljivost 200 ppi.

Kaj je novega?

BMW je obdržal prepoznavni vrtljivi gumb, ki je del iDrive sistema že od samega začetka (od tega je že dvajset let!). V osmi generaciji prvič vidimo dvoosne krmilnike na volanu, ki vozniku omogočajo, da pregleduje menije s preklopom vodoravno ali navpično. Osrednji krmilnik – vrtljivi gumb – je postal prozoren namesto sklop črne plastike. Zasloni imajo tri možne načine prikazovanja informacij – ‘Drive‘, ‘Focus‘ in ‘Gallery‘. Drive je privzet način, Focus je namenjen bolj intenzivnim voznim situacijam, Gallery pa minimizira podatke o vožnji in posledično ustvari več prostora za druge grafike.

Drive

Focus

Gallery

Prihajajoča generacija sistema iDrive ima tudi funkcijo glasovnega upravljanja BMW Intelligent Personal Assistant, ki je na voljo v trenutnih modelih BMW. Osebni asistent BMW zdaj razume naravni, človeški dialog, zato vam ne bo potrebno nenavadno pogovarjanje z robotom. Posodobitve vključujejo navidezni “obraz” na zaslonu armaturne plošče, ki je bil po navedbah proizvajalca avtomobilov izbran med več kot 100 možnimi oblikami. Precej nenavadno posvečanje pozornosti tako trivialni stvari, kajne? Morda se sliši neverjetno, vendar BMW verjame, da bo zaradi tega ustvarjena večja povezava med glasovnim asistentom in potniki v vozilu. Ta obraz vam lahko pokaže celo kretnje in neverbalne namige, ki kažejo, da nekaj počne. BMW pravi, da izraža “različna čustva in stanja uma neverbalno in na človeški način.” Odgovoril bo celo na vprašanja o funkcijah vozila in vam prav tako povedal enostavne stvari, kot so navodila za pot do najbližje bencinske črpalke (oziroma električne polnilnice).

Podatkovni bazeni oziroma območja bodo prav tako povsem prepletena s klimatskim sistemom, ki ga bo mogoče upravljati le z uporabo zaslona na dotik ali z glasovnimi kretnjami. Privzeta nastavitev bo temeljila na podatkih, ki so jih črpali iz več kot 440 milijonov potovanj ljudi, nastavitve klimatske naprave pa bodo upoštevale tudi število potnikov v vozilu, kjer sedijo, ter jakost in smer sončne svetlobe. Sistem se lahko nauči tudi osebnih želja voznikov ter prepozna njegove navade.

Funkcija digitalnega ključa voznikom omogoča, da pametne telefone uporabljajo namesto ključa, medtem ko BMW ID voznikom omogoča prenos osebnih nastavitev med vozili. Funkcija ‘My Modes’ omogoča nadaljnjo personalizacijo, ki zajema vse, od nastavitev podvozja ter načina vožnje do prikaza konfiguracij in zvokov vozila – vse je mogoče izbrati z glasovnim ukazom ali s pomočjo gumba na sredinski konzoli. Funkcija se bo začela uporabljati z načinoma ‘Efficient‘, ‘Sport‘ in ‘Personal‘, drugi pa bodo dodani pozneje.

BMW je leta 2018 s sistemom iDrive 7 predstavil brezžične posodobitve programske opreme (Over The Air), danes pa bo iDrive 8 zmožen izvajati še veliko bolj zapletene posodobitve – med drugimi tudi dodajanje asistenčnih funkcij za pomoč vozniku, je dejal BMW. Podatki se preusmerjajo prek povezave 5G, avtomobili pa bodo imeli več kot 30 anten za prenos podatkov. To bo iX-u omogočilo, da v nekaj več kot sekundi prenese podatke velikosti DVD-ja. Tehnologija je res izjemna.

Prej znan kot iNext, BMW iX, bo prvi model, ki bo iDrive 8 dobil ob predstavitvi leta 2022. Kot tehnološki paradni konj znamke BMW, bo proizvedel več kot 370 kilovatov (˜500 “konjev”) in omogočal doseg več kot 600 kilometrov po velikodušnem evrposkem testnem ciklu WLTP.

20 let sprememb, razvoja ter iskanja uporabniku prijaznega sistema. Četudi je tehnologija na dnevni ravni vsekakor dobrodošla, ni boljšega občutka kot sesti v klasiko iz konca devetdesetih let, ter se prepustiti prijetnem ambientu in zvoku (ter moči) šestih cilindrov. Sistem iDrive je prišel leta 2001 v avtomobilu, ki je po mojem mnenju eden najlepših modelov, ki so kadarkoli zapeljali iz Munchena, danes pa ga videvamo v nerazumljivih, škatlastih ter pozabljivih avtomobilih brez karakterja ter bavarskega podpisa.

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code