BMW Group prva avtomobilska znamka na svetu z rentgenskimi žarki za analizo vozil

0
Računalniška tomografija je namreč prvič uporabljena za potrebe avtomobilske industrije. Prinaša hitrejši razvoj in posledično tudi proizvodnjo prototipov ...

V Münchnu so prvič v zgodovini avtomobilske industrije pri razvoju, proizvodnji ter analizi uporabili računalniško tomografijo (CT). Zahvaljujoč tej tehnologiji lahko kvalitetno nadzorujejo razvoj celotnega nabora vozil, od MINI do Rolls Royca, že v zgodnji fazi.

Skeniranje opravljajo štirje roboti, ki se gibljejo po zunanji površini prototipa. S tem pridobijo več tisoč prečnih prerezov. Slednji se nato uporabijo za natančne preglede inovacij, novih materialov ter tehnologij lepljenja. Do sedaj je bilo za proces analize avtomobile potrebno razstaviti, CT pa omogoča, da se pregledi opravijo brez da bi se vozila dotaknili. Nov rentgenski sistem je na voljo v pilotni tovarni BMW Group v Research & Innovation Center (FIZ)., na križišču oddelka za razvoj in oddelka za proizvodnjo.

Gospod Udo Hänle, vodja proizvodne integracije ter pilotne tovarne pravi: “Uporaba tega najsodobnejšega računalniškega tomografskega sistema je zelo velik korak naprej, saj nam bo še dodatno pomagal izboljšati kakovost naših izdelkov. Zdaj lahko podrobno preučimo in analiziramo naše prototipe, brez da bi jih bilo potrebno najprej razstaviti. Nov sistem  nam omogoča pregledovanje vozil na način, ki pri klasičnih, statičnih računalniških tomografskih sistemih ne bi bil mogoč. To nam bo omogočilo še hitrejše vključevanje novih tehnologij v serijska vozila.”

Analiza notranjih struktur

Gospod Michael Koch, vodja oddelka za analizo materialov in procesov, dodaja: “Za pregledovanje elementov oz. delov vozila že vrsto let uporabljamo CT ter rentgenske žarke, toda najnovejši sistem zagotavlja kakovost na povsem novi ravni. Sedaj nam je omogočeno, da vozilo natančno pregledamo vse do zadnjega mikrometra.” Ta stopnja natančnosti je potrebna iz večih razlogov, npr. za preverjanje zvara ter vijačnih povezav ter za preverjanje stanja “telesa” prototipa pred in po nanosu barve, saj ekstremne temperature lahko vplivajo na lepilne vezi. Izsledki skeniranja se nato uporabijo kot osnova za izdelavo ciljnih sprememb serijske proizvodnje.

Samo skeniranje, kot že rečeno, izvajajo štirje koordinirani roboti. Ko je vozilo pravilno postavljeno v položaj v sistemu, se roboti premikajo ob njem. Delajo v parih, rentgenske žarke pa pošiljajo skozi prototip ter skozi drugi par. Zbrani podatki se nato pošljejo preko posebej zasnovanega računalniškega programa, ki izračuna večplastno, tridimenzionalno sliko. To je osnova za podrobno analizo notranjega delovanja vozila. Le-ta ponuja informacije o predmetih, ki so majhni 100 mikrometrov – to je približna širina človeškega lasu.

Inženirji trenutno izvajajo raziskave, s katerimi želijo ugotoviti, v kolikšni meri se lahko umetna inteligenca uporablja za vrednotenje ugotovitev. Z obdelavo velikih količin podatkov se lahko programska oprema nauči številnih različnih vzorcev in tako poveže posamezne elemente podatkov. Postopoma ugotovitve tako lahko ocenjuje kar samodejno.

Dve leti razvojnega dela

Inženirji BMW Group ter Fraunhofer razvojni center za rentgensko tehnologijo (EZRT) sta dve leti razvijala nov sistem, ki je edini tak sistem v avtomobilski industriji. Gospod Philipp Janello, vodja projektov pri BMW Group, pojasnjuje: “Pri sodelovanju z rentgenskimi strokovnjaki ter tovarniškimi inženirji smo lahko s pomočjo celovitih preizkusnih meritev, izvedenih na telesu vozila, izboljšali programsko opremo testnega sistema.” Rezultat? Prilagojen sistem, ki popolnoma ustreza potrebam BMW Group.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code