BMW E90 M3 dirkalnik z E30 M3 motorjem

0
Zamenjave motorjev niso v svetu BMWjev nič nenavadnega še posebej, ko je govora o E30 seriji 3. Vsi radi motor stare E30 zamenjajo z močnejšim. Kaj pa, če bi nekdo motor iz dirkaške različice BMW M3 E30 vgradil v modernega bavarca?

Cencini Sport Cars Garage je ustvaril edinstveni WTCC dirkalnik E90 BMW M3, ki za pogon uporablja enak 2.3 litrski štirivaljnik, kot je nekoč našel svoje mesto v E30 M3 DTM dirkalniku. Glede na podatke v videu naj bi proizvajal 320 konjskih moči na vrtoglavih 8.200 obratih na minuto. Če mogoče mislite, da je to po današnjih kriterijih malo, imate delno prav sploh pa ne pomaga dejstvo, da so sodobni avtomobili mnogo težji. Vseeno je ta dirkalnik doživel zelo intenzivno dieto, hkrati pa k znižanju teže pripomore tudi mnogo manjši motor, zato je teh 320 konjskih moči za hitro vožnjo po pisti več kot dovolj.

V primerjavi s starim 4.0 litrskim atmosferskim V8 motorjem, ki je sicer moderem ampak tudi precej težak, je štirivaljnik iz E30 M3 mnogo lažji in manjši. To pomeni mnogo manjšo težo sprednjega dela vozila, ki prispeva k boljšemu vstopu v zavoj, odzivnejšim volanskim mehanizmom in obenem omogoča tudi večjo raven oprijema. Ravno tako je sam motor mnogo enostavnejši in zato tudi zanesljivejši, saj je BMW s takim motorjem dirkal zelo dolgo časa, kar pomeni, da je zelo močan in vzdržljiv motor.

BMWBLOG-E30engined_E90M3 (3)

Najboljši del pa vseeno nista ne moč ne zmanjšana teža, temveč zvok! In to kakšen zvok! Zvok dirkalnih motorjev stare šole, nikoli ne zastarijo in enostavno zvenijo božansko. Pravi mehanski zvok, kjer motor kar kriči na poti do blokade na 8.200 obratih na minuto. Večina navdušencev vseskozi izpostavlja zvok V8 motorja v E90/E92 M3 ali V10 zvok v E60 M5, ampak si po našem mnenju tudi ta motor zasluži svoj prostor v ‘hali slavnih’.

Kakšno pa je vaše mnenje? 4.0 V8 ali 2.3 I4?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code