Evropska komisija je obtožila BMW, Daimler in Volkswagen skupne zarote, kjer naj bi namenoma zadrževali najnovejšo tehnologijo 'čistih' alternativ fosilnim gorivom.

Po obtožbi imajo proizvajalci na voljo 10 tednov za njihove odgovore na obtožbe, v kolikor bodo le ti zavrnjeni, pa jih lahko čaka ogromna kazen, ki bi lahko znašala tudi do 10 odstotkov njihovega letnega prometa.

Podobni ‘kartelni’ primer je komisija rešila že v primeru proizvajalcev tovornjakov MAN, Volvo, Renault, Iveco, Daimler in DAF leta 2014, ko so na koncu skupno morali plačati 2,93 milijarde evrov kazni. Članica evropske komisije za konkurenco je dejala: “Podjetja lahko sodelujejo na več različnih načinov, da s tem izboljšajo kvaliteto svojih produktov obenem pa evropska pravila za konkurenco ne dovoljujejo točno nasprotnega – ne izboljšati svojih produktov in tako ne tekmovati pri kvaliteti. Daimler, VW in BMW so morda s tem prekršili pravila EU za konkurenco in tako svojim strankam niso dali niti možnosti kupiti najboljše možne tehnologije, ki jo lahko trenutno ponudijo.”

Komisija sumi, da naj bi med letoma 2006 in 2014 tako imenovani krog petih, ki vključuje tudi Audi in Porsche, sklenil dogovor, da prestavijo ali se celo izmuznejo s predstavitvijo SRC sistemov in Ottovega filtra trdih delcev. SRC sistemi zmanjšujejo toksične emisije dušikovega dioksida, ki je bil zgolj v letu 2012 glavni krivec za prezgodnjo smrt kar 14 tisočih Britancev, medtem ko Ottov filter nadzoruje trde delce v izpušnih plinih bencinsko gnanih avtomobilov, ki jih ravno tako krivijo za smrt več tisočih ljudi letno.

Nicolai Laude, pravni direktor VW koncerna je dejal, da bo Volkswagen pritožbe pregledal in jih preučil, zatem pa podal uradno izjavo kot del sodelovanja. BMW je zgolj potrdil, da so tako imenovano izjavo pritožb evropske komisije res prejeli, medtem ko je Daimler, ki naj bi komisijo na to opozoril dejal, da ni pričakoval, da bo kaznovan zaradi posredovanja informacij.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code