Do leta 2022 naj bi BMW predstavil avtomobil z majhnimi emisijami vodikovih gorivnih celic.

Vsaj tak je načrt, ki ga je razkril g. Matthias Klietz, vodja BMW alternativne skupine pogonskih sklopov. Na Royal Dutch Shell v Amsterdamu je namreč prejšnji mesec predstavil prototip BMW serije 5 GT s pogonom na vodikove celice. A podjetje do leta 2025 vseeno ne pričakuje masovne proizvodnje takih vozil.

Avtomobilski proizvajalci, kot so npr. Toyota, Hyundai, Honda ter General Motors nadaljujejo z raziskovanjem gorivnih celic kljub temu, da istočasno delajo na ostalih elektrifikacijskih, na baterijo vezanih programih. Zaradi strogih predpisov o emisijah bi evropski proizvajalci vozil lahko začeli bolj intenzivno vlagati v avtomobile na vodikov pogon.

BMW-5-Series-GT-fuel-cell-prototype (2)

BMW je naredil vodikovo različico serije 7 v prvem desetletju 2. tisočletja. Prav tako v svojih tovarnah uporablja vodik kot energijski vir. Klietz je na vprašanje, kako vidi samo implementacijo vodika v sistem, dejal, da ga pri BMW uporabljajo pri vseh avtomobilih, pa tudi v samem proizvodnem procesu. Kot primer je navedel viličarje, še posebej tiste v ZDA. V sami proizvodnji je uporaba vodika bolj trajnostna, če se ga uporablja skupaj s tekočino za shranjevanje. Poraba energije se lahko zmanjša in se učinkoviteje izkoristi, če se za shranjevanje  uporabi toploto, ki nastane med proizovdnim procesom. Kakšna pa je sama vloga avtomobilskih proizvajalcev?

“Nekdo mora proizvesti vodik, spet drugi ga mora dostaviti kupcu…gre za precej dolgo in zapleteno verigo. Samo vozilo predstavlja konec te verige. Pomembno je torej, da vse strani ostanejo zaineteresirane, da se lahko sistem zažene. Vprašanje so organizacije, energetska podjetja, vlade držav – ali bodo sodelovale pri procesu? Obstajajo organizacije, s katerimi se poskuša uskladiti proces gradnje same infrastrukture ter nenazadnje produkta. Za vse to so trenutno ključnega pomena pogajanja, trdno zapečatenih pogodb še (zaenkrat) ni.”

Pojavlja se tudi vprašanje, ali bodo kupci oz. vozniki dovolj zaupali novi tehnologiji, brez da bi le-ta “trpela” na njihov račun? “Tudi na tem področju je največji problem infrastrukstura. Če jih zanima naš izdelek, je to strošek. Še vedno ne bo zadostovalo, če bomo vozilo ponudili po razumni ceni, “ še zaključuje Klietz.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code