Velesili nemške avtomobilske industrije sta od nekdaj tekmovali med seboj v oblikovanju vedno bolj zmogljivih, tehnološko dovršenih in estetsko izpopolnjenih avtomobilov. Tokrat sta medsebojno primerjanje prenesla na drugačno raven in  se pri dokazovanju svoje premoči osredotočila na samopromocijo.

Oglaševanje vselej zahteva dobro mero ustvarjalnosti in finančnih sredstev, kar pa za Audi in BMW ni bila ovira. Začelo se je v Los Angelesu z navidezno nedolžnim reklamnim panojem Audija za Audi A4, na katerem je pisal slogan: “Šah? Ne hvala, raje bi se vozil.” (ang.:Chess? No thanks, I’d rather be driving.”). Oglaševalski plakat je Audi kmalu nadomestil z novim, v katerem je izrecno izzval bavarskega proizvajalca avtomobilov z napisom: “Tvoja poteza, BMW.” (ang.: Your move, BMW.“). Pri BMW-ju so velikopotezno odgovorili nanj z reklamnim panojem za novi BMW M3 in napisom “Šah mat”. (ang.: “Checkmate”).

Sprva je Audi odziv poiskal na družabnem omrežju Facebook. Svoje oboževalce je pozval, naj komentirajo “losangeleško vojno oglaševalskih panojev” in pojavile so se številne zgovorne, računalniško prirejene fotografije z domiselnimi odgovori na njegovo reklamo: “Pomisli še enkrat”, “Poglej se”,… (ang.: “Think again.”, “Check yourself.”) Nato je BMW-ju vrnil z ogromnim reklamnim panojem Audija R8 in zbadljivim napisom: “Čas je, da preveriš svojo prestižno značko. Mogoče je potekla.” (ang. “Time to check your luxury badge. It may have expired.”), ter tako začasno ustavil njuno oglaševalsko rivalstvo.

A ne za dolgo. Njuno javno primerjanje se je kmalu nadaljevalo in bilo vedno bolj neposredno. Po začetnem samohvajenju sta se s pomočjo reklamnih panojev začela javno primerjati v dosežkih v avtomobilski industriji. Tudi pri nas smo lahko opazili panoje za avtomobil BMW na katerih je pisalo: “Čestitke Audiju za pridobitev imena za Najboljši južnoafriški avtomobil leta 2006. Od zmagovalca za Najboljši avto na svetu leta 2006.” (ang.:“Congratulations to Audi for winning South African Car of the Year 2006. From the Winner of World Car of The Year 2006.”). Audi se je na to odzval z reklamnim panojem na katerem se je pohvalil s 6-imi zaporednimi zmagami doseženimi od leta 2000 do 2006 na znameniti vsakoletni vzdržljivostni dirki 24 ur Le Mansa.

AUDI-BMW

Kot kaže je njuno oglaševalsko rivalstvo privabilo tudi druge proizvajalce. Pri proizvajalcu avtomobilov Subaru so se v oglaševalsko tekmovanje med nemškima prestižnima znamkama nedavno vključili z oglasnim panojem: “Dobro opravljeno Audi in BMW za zmago na lepotnem tekmovanju. Od zmagovalca Najboljšega mednarodnega motorja leta 2006.” (ang.: “Well done to Audi and BMW for winning the beauty contest. From the winner of the 2006 International engine of the Year.”) Prek oglaševanja se BMW primerja tudi z znamkama Jaguar in Mercedes, ki pa se zaenkrat nista zmenila za njegovo izzivanje.

subaru-audi-bmw

Ali ima tovrstno oglaševanje večji pomen za tiste, ki izbirajo med proizvajalci premium vozil ali za proizvajalce same ostaja odprto vprašanje, zagotovo pa vsi upamo, da se vodilna nemška proizvajalca ne bosta omejila le na reklamne plakate in kataloge, temveč bosta svojo prevlado dokazala predvsem z izdelavo in nadgradnjo avtomobilov.

Izvolite si pogledat oglaševalsko “vojno” med znamkama.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code