Tradicionalni dogodek Poslovni avto leta, ki se vsako leto odvija pod okriljem častnika Finance nam je tudi letos podal štiri zmagovalce iz različnih kategorij. Nas seveda najbolj zanima kategorija v kateri se je za častno mesto potegoval BMW, natančneje serija 5 in serija 6 Gran Turismo. Po končnih rezultatih smo se spraševali zakaj je prišlo do takšnega razpleta in se odločili, da naredimo manjšo analizo:
BMW serije 5 in serije 6 Gran Turismo sta se znašla med samimi zahtevnimi konkurenti. Poleg tega nista bila direktna konkurenta zmagovalcu – Mercedes-Benzu razreda S, ki velja za sam vrh ponudbe. Ob bok bi se mu moral postaviti BMW serije 7, ki pa žal v letošnjem izboru ni mogel sodelovati, saj je star več kot dve leti in tako ni več aktualen model. Kot vemo, najvišje uvrščeni modeli nemških znamk znajo postreči s tistim pravim poslovnim udobjem, vsemi bombončki in zadostno prostornostjo. BMW serije 5 in serije 6 Gran Turismo sicer svoje delo opravita z odliko, vendar jima manjka tisti poslovni / menedžerski imidž, izpopolnjeno vzmetenje in udobje na zadnji klopi, ki ga sicer nudi večja serija 7.
- Izbor menedžerjev je prav tako temeljil na zgoraj napisanem; kljub prepričljivi vožnji in odlični tehnologiji sta nižje uvrščeni seriji nekako nazadovali pri točkovanju, saj nista oddajali tistega pravega menedžerskega duha, ki ga premorejo večje, dražje, bolj prestižne limuzine. BMW je bila v preteklosti prva ali druga izbira žirije, ki jo sestavljajo ugledni slovenski direktorji. Letos je bilo drugače, pred BMW serije 5 in serije 6 Gran Turismo sta se uvrstila dva Mercedes-Benza. In to kljub temu, da je del testiranja potekal tudi na poligonu na Vranskem, kjer se BMW serije 5 zaradi velikosti in manjše mase znajde precej bolje kot težki razred S.
- Izbor novinarske ekipe Financ, ki na vozila niso gledali zgolj iz poslovnega vidika so namreč ravno modeloma BMW namenili vseh 12 točk, kar pove precej o samih vozilih. Žirija novinarjev avtomobile iz dveh razredov ocenjuje skozi prizmo vsebine glede na ceno, serijama 5 in 6 Gran Turismo pa so dali višjo oceno kot ostalim.
Vprašanje pa je ali so na podoben način glasovali tudi bralci. Kot kaže ne, vsaj letos. Res pa je tudi, da je BMW kot znamka v preteklih letih dosegala precej boljši položaj, večinoma je bil po glasovanju bralcev PAL na prvem ali drugem mestu…
Odločilna točka za poraz…
…je bila letos kot rečeno prav slabo glasovanje bralcev. BMW Group Slovenija letos ni namenil nikakršnega oglaševanja za izbor Poslovnega avta leta in to se je pokazalo pri številu točk, ki so jih bralci namenili znamki BMW. Še nedavno je BMW veljal za zelo močno znamko, ko so morali svoj glas podati bralci oz. splošna publika. Letos se je pomanjkanje informacij o samem izboru in o sodelovanju znamke BMW na PAL še kako poznalo. V kolikor bi namreč bralci za BMW namenili 12 točk, bi Mercedes-Benz prejel le 8 točk, končni rezultat pa bi bil 30 točk za BMW in 26 točk za Mercedes-Benz, kar bi pomenilo zmago za BMW. Mercedes-Benz Slovenija se je na tem področju odrezal veliko bolje in svoje uporabnike ter navdušence povabil h glasovanju za znamko Mercedes, kar se je seveda poznalo tudi pri končnem številu glasov. Razred S je namreč od bralcev prejel vseh 12 točk!
Kako bi izgledal končni rezultat, če bi BMW Slovenija pozval svoje sledilce in bi se le-ti dobro odzvali pa si lahko ogledate v tabeli spodaj:
Sami smo mnenja, da je BMW s serijo 5 in 6 Gran Turismo zadel v polno, vendar dosega vrhunec le v svojem razredu. Mercedes-Benz je z razredom S še razred višje kar pomeni večjo prepričljivost pri poslovnih kupcih. BMW je žal izgubil že tretje leto zapored, a letos zgolj zaradi slabe informiranosti bralcev in navdušencev nad znamko BMW s strani BMW Group Slovenija.
Kako se bomo odrezali prihodnje leto? Bo BMW Group Slovenija dal več poudarka na svoje zveste uporabnike in oboževalce?
Dragi Dejan,
Kot avtor izbora se moram odzvati na tole parodijo. Glasovi, ki smo jih v PAL dobili iz socialnih omrežij so tudi letos pomenili manj kot petino vseh glasov od skupaj 7.754, zato niso pomembneje vplivali na končen razplet. Glavnino glasov so torej prispevali bralci Časnika Finance, ti pa so glasovali tako kot je razvidno iz “originalne”, ne vaše tabele. Pravilno pa ste ugotovili, da so bili naši bralci v preteklosti precej bolj naklonjeni münchenski znamki. Sedaj so uro vožnje proti severu.
Razumem vašo zadrego in nezadovoljstvo, saj podpirate znamko BMW. Verjamem, da bi vaši bralci glasovali drugače. Ne vidim pa možnosti, da bi BMWBLOG lahko organiziral izbor, ki vključuje druge blagovne znamke razen BMW. Ali se morda motim?
Lep pozdrav, Miloš Milač
Časnik Finance
Dragi Miloš,
Torej po vašem mnenju je analiza parodija? Po tem takem bi lahko rekel, da je tudi izbor takšen, ker so pravila preveč splošna ali pa zastarela in avtomobili kateri so tekmovali ne sodijo skupaj. Ampak se bom raje osredotočil na meni znana dejstva. Koliko je bilo glasov veste samo vi, koliko je bilo glasov tako za eno ali drugo znamko tudi veste samo vi. Verjamem, in ne dvomim v to, da je iz vaše strani speljano vse korektno. Jaz gledam samo končni rezultat, ta je edini, ki je pomemben a ne, saj je tekmovanje? Kako pa nekdo doseže cilj na tekmovanju je pa zgodba katere se dotikam. Kot privrženec znamke BMW in kot lastnik medija, moram biti pozoren in spremljat tudi konkurenco, in jo. Da je MB letos nekaj naredil na temu, da je pozval bralce k glasovanju in da BMW ni nič naredil je zame kot privržencu te znamke šok. Večkrat imam občutek, da ljudje živijo na starih lovorikah in s tem mislijo, da je to recept za nadaljno uspešnost. Pa vendar ni a ne, saj ravno neko tekmovanje je pokazatelj tega. In bralci, neglede na to iz kje so prišli so glasovali in se odločili. Odločili so se v prid znamke MB, saj je v zadnjih treh letih veliko več naredila za skupnost kot BMW.
P.S.: Točne evidence od kje pa so prišli bralci žal ne morete imeti, ker sledljivost je vedno vprašljiva. Zadosti je nov zavihek v brskalniku, da vi izgubite sledljivost na prvi stopnji. Toliko v vednost.
Lep pozdrav,
Dejan Ipavec
Spoštovani,
Sem zaprisežen BMW-jaš, vendar pa sem si v preteklosti, kot tudi v sedanjosti lastil tudi mercedese. Seveda…..kot si lastim petice, si tudi pri zvezdi lastim E-razred. Bmw ima kar se tiče športnosti in zelo ostrega in predvidljivega podvozja in s tem povezano pravljično vožnjo skozi zavoje, rahlo prednost, kot tudi pri pospeševanju iz zavojev. Mercedes pa ima prednosti v udobnejši vožnji, kot tudi meni osebno veliko lepši notranjosti kot jo imam BMW. Vendar pa lepša notranjost Mercedesa ne more nadomestiti športno naravnano vožnjo BMW-ja. Dejstvo je, da je BMW na Ameriškem trgu še vedno na najvišjem mestu po prodaji tujih vozil, s tem je Slovenski trg s svojimi 0,02 promili res več kot zanemarljiv. Dejstvo je tudi, da je bil Mercedes bolj agresiven in več denarja je vložil v svojo kampanjo kot BMW in res je tudi, da Ima Mercedes, kolikor je meni znano, zadnji dve leti morda za las ali odtenek bolj ugodno financiranje svojih vozil, kot ima to BMW. Vsekakor pa sta obe znamki čudoviti in Mercedesu se lahko brez kakršnekoli slabe volje ali užaljenosti lahko samo čestita.
Kar se tiče odziva in glasovanja bralcev tako Financ kot BMWBLOG-a, so pač glasovali kakor so. BMWBLOG letos ni pozval bralcev h glasovanju, saj verjetno tudi iz strani BMW Slovenija ni bilo take prošnje. Dejstvo je tudi, da BMW Slovenija ni letos namenil nič na to temo (vsaj zasledil je nisem). Moje mišljenje je, pa nočem nikogar podcenjevati…večina bralcev si ne lasti ne enega ne drugega vozila, da bi kar najbolj objektivno ocenili vozila, je pa res, da večina glasuje na podlagi občutkov, ki ti jih prikliče posamezno vozilo. Kar se tega tiče, je mercedes oblikovno, tako notranjosti kot zunanjosti dober korak pred BMW-jem in si je tako zagotovil zmago.
Še enkrat… s strani strastnega BMW voznika… Mercedesu kapo dol in čestitke ob zmagi.
S spoštovanjem,
Peter Leskovar
Dejan,
aktivnosti znamk ne morem komentirati, lahko le naše glede vabila k glasovanju in te so bila učinkovite. Ključno pa ostaja, da k glasovanju privabimo bralce Financ, ne širše javnosti. Torej tudi ne tvojih bralcev, zato sem (ne)aktivnosti zelo vesel, naj tako ostane tudi v prihodnje.
Imamo analizo dosega in samega učinka aktivnosti, ki so vabile k glasovanju na socialnih omrežjih. Katerim znamkam pa so ti bralci razdelili glasove, pa ne vemo.