To je bil tudi začetek in pred-otvoritev enega najbolj priljubljenih evropskih avtomobilistiščih dogodkov. Našo ekipo je pot tja zanesla drugega in tretjega marca, seveda pa bi z veseljem ostali še dlje, saj tako veliko površino težko prehodiš in si ogledaš prav vse kar ima salon na razpolago.
Novinarske konference so se zgrinjale ena za drugo v značilni nemško/švicarski disciplini. Na petnajst minut so se menjavala prizorišča različnih premier in predstavitev, BMW je svojo imel ob 8:45.
Svetovna premiera BMW M4 MotoGP Safety Car
Že takoj ob prihodu smo v torek dopoldne skočili na tiskovno konferenco in predstavitev najnovejših BMW modelov. V precej dramatičnem slogu je prvi iz zaodrja zapeljal M4 MotoGP Safety Car. Nekaj je, ko o takšnem stroju pišeš in gledaš na spletu njegove fotografije, ko pa se vozilo pojavi pred teboj, ostaneš brez besed. Če vam je moto šport pri srcu, si preberite nekaj več o varnostnem vozilu, ki uporablja sistem vbrizga vode.
Svetovna premiera serije 1 Facelift
Predstavili so nam tudi težko pričakovano serijo 1 Facelift, ki v živo še bolj nazorno izraža spremembe, ki so vozilo od predhodnika naredile precej bolj privlačno. S svojimi novo zasnovanimi ledvičkami in večjimi odprtinami za zrak ter prenovljenimi žarometi enka oddaja bistveno bolj sofisticiran izgled. Ima tudi razširjen izbor motorjev z najnovejšo generacijo bencinskih in dizelskih trivaljnih in štirivaljnih pogonskih enot, najmočnejša izvedba, M135i (ki je bila v Ženevi predstavljena v Valencia Orange barvi) pa je na voljo tudi z xDrive štirikolesnim pogonom. Več o novem obrazu serije 1 si lahko preberete v predstavitvenem članku.
Svetovna premiera serije 2 Gran Tourer
Tokrat smo veliko pozornosti namenili najnovejši pridobitvi serije 2. Prvo premium vozilo na trgu s sedmimi sedeži kot mu pravijo njegovi ustvarjalci je zares nekaj posebnega. Uporablja UKL platformo s pogonom na sprednji kolesni par, oblikovanje se zelo očitno razlikuje od vseh ostalih serij, vseeno pa pri BMW zagotavljajo, da sama vozna izkušnja še zmeraj ponuja vse tradicionalne občutke uporabe BMW vozil. Seveda novega modela še nismo uspeli preikusiti vendar po izkušnjah s serijo 2 Active Tourer sodeč lahko pričakujemo, da njihove izjave niso daleč od resnice. Ker nas je zanimalo nekaj več o sami filozofiji in poteku razvoja izvedbe Gran Tourer, smo se usedli skupaj s Petrom Henrichom, vodjo produktnega planiranja F46. Več o intervjuju s Henrichom si lahko preberete na: Intervju: Ponovno je prišel čas za pionirstvo
Poleg vseh novosti so najnovejšemu podmladku družbo delali tudi ostali, že vpeljani modeli. Kot ponavadi, tudi tokrat nista manjkala BMW i modela: i8 in i3, svojo lepoto so razkazovali tudi Facelift modeli serije 6 in M6, cela artilerija X-modelov in nekaj ostalih posebnežev, ki se jim bomo posvetili v prihajajočih člankih.
Tik pred tiskovno konferenco MINI smo v objektiv ujeli tudi enega vplivnejših mož bavarskega podjetja, vodjo oblikovanja BMW, Adriana von Hooydonka.
Ob 9:00, oziroma točno petnajst minut za BMW konferenco je napočil čas še za predstavitev MINI-jev. Gruča novinarjev se je nemudoma preselila nekaj metrov desno na prizorišče premier Countrymana Park Lane in John Cooper Works.
Svetovna premiera MINI Countryman Park Lane in John Cooper Works
Britanska premium znamka MINI se na ženevskem avtosalonu 2015 predstavlja z novostmi v svojem modelnem programu. Svetovno premiero je doživel MINI Countryman Park Lane, ki pooseblja moč vsestranskega petsedežnika s štirimi vrati bolj izjemno kot kadarkoli prej, z velikimi prtljažnimi vrati in štirikolesnim pogonom ALL4. Poleg Countrymana pa je tukaj še nekoliko bolj dinamično začinjen majhnež: novi MINI John Cooper Works izraža čisto strast za zmogljivost, zahvaljujoč tudi 55-letnim izkušnjam z dirkanjem in motorjem, ki je najzmogljivejši do sedaj.
Svetovna premiera Rolls-Royce Serenity
Tudi Rolls-Royce nas ni razočaral. Poleg že dobro uveljavljenih mogotcev in predstavnikom najvišjega nivoja razkošja v različnih barvah in izboru opreme je bil predstavljen tudi RR Serenity. Vozilo osnovano na Phantomu naj bi v vas prebudilo nekaj notranjega miru, s svojo unikatno barvo karoserije pa v soju luči na prvi pogled bela barva odseva biserno mavričasto. Pod pokrovom se skriva V12 motor z direktnim vbrizgom, ki je povezan z 8-stopenjskih samodejnim menjalnikom. Njegove CO2 emisije posledično seveda niso nizke, se pa pri Rolls-Royce pohvalijo, da so jih zmanjšali za deset odstotkov in sedaj znašajo “le” 347 g/km. Tudi notranjost je zelo nenavadna: svilen strop okrašen z vzorcem češnjevih cvetov in češnjev les skupaj s turkizno modrim usnjenim oblazinjenjem oddajajo pomirjujoče vibracije. Njihov načrt je bil ustvariti najlepše vozilo do sedaj in zdi se mi, da jim je to tudi uspelo.
Obiskali smo tudi poprodajna “aftermarket” podjetja za BMW modele.
Na nekoliko manjših površinah salona so se predstavljala podjetja, ki se ukvarjajo s poprodajnimi predelavami. V ženevi so se znašli trije proizvajalci, ki so s seboj pripeljali nekaj mogočnih bavarcev.
Dodobra smo si lahko ogledali nekaj Alpininih modelov. V klasični temno zeleni barvi nas je v Alpininem vogalnem predstavitvenem prostoru pričakala D4 Bi-Turbo Coupe in B6 Bi-Turbo Gran Coupe, družbo sta jima delala še modra B5 Bi-Turbo Edition 50 in XD3 Bi-Turbo. Več pa sledi v prihajajočem članku.
AC Schnitzer pa je s seboj pripeljal M4 in X6. Schnitzerjev M4 Coupe izstopa predvsem po svojem dirkalnem izgledu z visokim zadnjim spojlerjem, v nasprotju s standardnimi 431 konjskimi močmi in 550 Nm navora pa z njihovo pomočjo sedaj proizvede 510 KM in 645 Nm navora. Drugi njihov predstavnik pa je ravno tako, kot pri Hamann Motorsport F16 X6, le da je AC Schnitzerjeva izbira xDrive 30d, ki z njihovo predelavo premore 309 konjskih moči in 670 Nm navora. Vse podrobnejše informacije o obeh izdelovalcih in fotografije njihovih izdelkov iz ženevskega avtomobilskega salona bodo objavljene v prihajajočih člankih.
Vrhunec dneva pa je zaznamoval intervju in prijeten pogovor s predstavnikom Hamann Motorsport, ki nam je razkril nekaj informacij o modelih, ki so bili pripeljani na salon. Njihov entuziazem je težko spregledati, prav tako pa se mi zdi, da so ga začutili tudi iz naše strani. Ravno zaradi takšnega odziva smo bili prijetno presenečeni tudi z nekaj zelo razburljivimi možnostmi, ki jih bomo z vami delili v prihajajočem intervjuju. Njihova bavarska predstavnika sta sicer bila: BMW M4, ki je dobil zanimivo mavrično preobleko in kar nekaj moči več. Njegova zmogljivost je s Hamann posodobitvijo motorja povečana na 517 konjskih moči in 700 Nm navora. Drugi predstavnik pa je Alpine White BMW X6 M50d, ki s tremi izpušnimi cevmi prihrumi mimo vas z močjo 381 KM in 740 Nm navora.
Res je, da Ženeva nam ni ravno najbližja, pot tja je dolga in utrujajoča. Vendar se trud potovanja poplača, ko vstopite v svet poln ljubiteljev jeklenih (oziroma karbonsko-aluminijastih) zveri, dobre hrane, inovativnosti in vizij. Mi se bomo salona nedvomno ponovno udeležili prihodnje leto, prav tako pa obisk priporočamo tudi vsem vam.