Dejstvo je, da ljudje nasplošno težko sprejemamo spremembe. Proizvajalci z vsakim novim predstavljenim modelom tvegajo možnost, da potencialne stranke vozila ne bodo dovolj dobro sprejele. Čeprav boste na slovenskih cestah opazili malo BMW X4 vozil, se razlog, vsaj po mojem mnenju, ne skriva v voznih lastnostih ali izgledu, temveč le v njegovih specifičnih lastnostih, zaradi katerih se pridružuje skupini manj popularnih Bavarcev, kot sta naprimer tudi BMW serije 2 Coupe ali pa BMW i3. Seveda pa X4 s svojim kompaktnim, športno-coupejevskim terenskim izgledom ni edini, predstavlja namreč konkurenco dizelskemu Porschejevemu Macanu in Audijevemu Q5.
Prva stvar, ki jo boste opazili pri X4 je njegov dizajn. Kot bi BMW X6 dali v pranje na preveč stopinjah in dobili iz njega pomanjšano različico kompaktnejših dimenzij. Glede na to, da se iz leta v leto povečuje prodaja SUV-jev ni čudno, da se je tudi BMW odločil za novo, športnejšo različico. Vendar tudi kompaktnejši dizajn po voznih lastnostih ne more konkurirati drugim, “ne-terenskim” modelom, ali pač?
Naš testni primerek je seveda kot najmočnejša dizelska različica xDrive35d z 3.0-litrskim šestvaljnikom s svojimi 630 Nm maksimalnega navora, ki so na voljo že od 1,500 obratov na minuto in 313 konjskimi močmi pri 4,400 obratih popoln prikaz tega, kaj “baby X6” dejansko zmore. Do stotice potrebuje le 5,2 sekunde, dokler ne doseže elektronsko omejene hitrosti pri 247 kilometrih na uro. Čeprav s slabima dvema tonama predstavlja kar težek zalogaj, pa tega ni občutiti v vožnji. Tudi v vožnji čez ovinke svojo nalogo opravlja suvereno in brez pretiranih nagibov, nekoliko bolj dominantnih pri večjem in težjem bratu. Vzmetenje je sinhrono športnejšemu izgledu – čeprav mu v Sport ne bi škodilo nekaj več trdote pa boste v Comfort načinu vožnje na slovenskih cestah občutili vse nepravilnosti. Med dobre lastnosti oblikovanja štejem tudi občutno nižji pokrov motorja od X6, ki omogoča boljši pregled nad okolico. V X4 torej skoraj ne boste občutili njegove velikosti, če pa se boste odločili za panoramsko streho, pa bodo izpuhteli tudi vsi klavstrofobični občutki. Seveda k odličnemu izgledu pripomore tudi M Sport paket (za 4.850,00 EUR) in privlačna 19-palčna platišča, obdana s pnevmatikami dimenzij 275/40 R19 zadaj in 245/45 R19 spredaj.
Odlična lastnost dizelskega motorja je njegova varčnost. Če boste imeli nogo nekoliko lažjo (kar je za takšno zmogljivost precej težka naloga), se vam bo xDrive35d zahvalil z manjšo porabo pod osmimi litri (ki sicer ne dohaja uradne številke 6.0 l/100 km) in z 67 litrskim rezervoarjem manj obiski bencinskih črpalk.
Padajoča strešna linija, ki v nasprotju z BMW X3 predstavlja elegantnejši izgled pa ima tudi svojo ceno. Če X3 in X5 spadata med prostornejše, manj športne terence in X4 ter X6 med elegantne in manj uporabne križance, potem sta si, vsaj po velikosti sodeč, X3 in X4 nekakšna nasprotnika. Čeprav BMW zagotavlja, da si X3 in X4 med seboj ne konkurirata, pa je primerjava neizogibna. S prtljažnim prostorom, ki je z 500 (1400L) litri za 40L (200L) manjši od X3 in potniško kabino, kjer na zadnjih sedežih – predvsem zaradi malo prostora za glavo – s težavo sedita dva odrasla moška, se bi kar nekaj ljudi verjetno raje odločilo za 3.700,00 € cenejši X3 xDrive35d, na drugem koncu spektra pa bi se velik delež raje odločil za že dobro vpeljano, drugo generacijo X6, pa je v različici xDrive40d (naj vas oznaka 40d ne zavede- x6 pod pokrovom skriva isti motor) 7.300,00 € dražji od X4.
Če ste pripravljeni žrtvovati nekaj prostora za privlačne linije in športni karakter, ki se od vseh X-ov najbolj približa lažjim in manjšim sorodnikom, potem je X4 kot nalašč za vas.