Novi MINI Countryman je večji, bolj učinkovit in, razumljivo, še bolj tehnološko dovršen. Z vsemi omenjenimi odlikami nasprotuje prvemu primerku te kultne znamke, saj se z vsako generacijo bolj oddaljuje od originala.

Kljub temu, da ga ljubitelji originalnega Minija prezirajo, ga kupci naravnost obožujejo. Preizkusili smo ga v najbolj dovršeni, drugi generaciji modela – različici SD z najzmogljivejšim dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom, imenovanim ALL4.  MINI Countryman je verjetno najbolj sporen model, ki nosi znamenito britansko značko. Prvotna MINI filozofija se z njim pač ne strinja; Countryman je s svojimi večjimi dimenzijami in višjo oddaljenostjo od tal namreč precej drugačen, kar je pohvalno, a še vedno dokaj premišljeno skriva podrobnosti originalnega. Ravno to ga po mojem mnenju loči od drugih križancev oziroma kvazi športnih terencev tega razreda. Countryman kljub poskusom drugih znamk ostaja izjemno atraktiven, zato bi ga brez dvoma postavil na vrh trendovske lestvice. Prvi Countryman je na ceste zapeljal leta 2010, ko je začel trend križancev sunkovito naraščati. Če je bil vprašljivega videza, so prodajne številke predstavljale velik uspeh, izbirali so ga pa predvsem tisti, ki so si želeli Minija z več prostora v notranjosti. Druga in trenutno zadnja generacija je na ceste zapeljala letos, inženirji pa so ga zasnovali na podaljšani MINI platformi, ki jo uporablja tudi BMW X1 in BMW serije 2 Active Tourer. Platforma omogoča tako dvokolesni kot štirikolesni pogon, v različici priključnega hibrida pa zadnji par koles poganja električni motor, medtem ko prednja vrti bencinski motor.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI TEST - MINI Countryman SD - zunanjost (11)

MINI že vrsto let slovi po zabavnih, manjših vozilih, nekateri originalnega označujejo celo z besedo ”gokart”. A s prirastkom v dimenzijah in masi bo to področje v prihodnosti morda ogroženo. K sreči se lahko Countryman pod ”terensko” preobleko še vedno pohvali z  originalnimi MINI vozniškimi občutki. Vse to hitro odkrijemo na bolje zavitih cestah; voznik namreč kmalu občuti volanski obroč z odličnim občutkom na volanu, ki je neverjetno natančen, Countryman pa prepriča tudi z oprijemom. Oprijema kar ne zmanjka, z zagotovostjo lahko trdim, da bodo nad njim presenečni tudi najbolj ”agresivni” vozniki. V zavojih je minimalno nagibanja karoserije, kar je sicer problematično na slabših cestah, saj je vzmetenje na račun odlične vodljivosti nekoliko trše zasnovano. Če boste pričakovali znamenit MINI občutek za volanom v najboljši obliki, raje izberite model Cooper S, saj je Countryman še vedno dokaj terensko naravnan, zato pa nudi zabavo tudi na brezpotjih oziroma neutrjenih poteh. Seveda je tu več voznih načinov; najbolj ”učinkovit” izmed njih je Green. Le-tega priporočam za vsakdanjo vožnjo, saj boste na cesti še vedno med najhitrejšimi, obenem pa boste privarčevali za kar nekaj kilometrov goriva. Druga dva sta Mid in Sport. Prvi predstavlja optimalno uravnotežene nastavitve, Sport pa, kot pričakovano, poveča odzivnost stopalke za plin, krmiljenje pa takoj postane bolj natančno. Okreten in dovolj pregleden je tudi v mestih, kakor originalni MINI.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 140 KW (190 KM)
Maks. navor: 400 Nm/1,750-2,500
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 218 km/h
Pospešek: 7,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.535 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/45 R18
Dimenzije zadaj: 225/45 R18
-Poraba goriva
Mestna: 5,4-5,6 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4,6-4,8 l/100 km
Kombinirana: 4,9-5,1l/100 km
Emisije CO2: 129-133 g/km
Posoda za gorivo: 51 l
-Mere
Dolžina: 4299 mm
Širina: 1822 mm
Višina: 1557 mm
Medosna razdalja: 2670 mm

Countryman SD uporablja najmočnješi 2,0-litrski štirivaljni dizelski motor s tehnologijo TwinPower. Kljub temu, da motor ne prinaša prav nobenih presežekov, še manj pa upraviči obstoj SD različice, nudi dovolj navora in dokaj zadovoljive zmogljivosti z zornega kota oznake S. Oznaka S naj bi pri MINI modelih že od nekdaj označevala nekaj več športnosti. Dizelski motor se z to filozofijo žal ne sklada, tudi če bi nudil boljše zmogljivosti, saj boste nad izrazitejšimi športnimi sunki mogoče nekoliko razočarani. Tako kot večina drugih sem mnenja, da dizelski motorji v športne različice enostavno ne ”pašejo”. Zvočna kulisa, ki prihaja iz bencinske različice S, je pri ”športni” vožnji nepogrešljiva (tudi bolj zabavna), le-tega pa pri dizelski SD različici enostavno ni.

Pohvalno se je poraba Countrymana SD na testu gibala med šest in pol ter osem litrov na sto prevoženih kilometrov. Motor razvije 140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči pri 4.000 vrtljajih na minuto. Obenem razvije 400 nevtonmetrov navora v območju med 1,750 in 2,500 vrtljajev na minuto. Do stotice potrebuje 7,4 sekunde, vztrajno pa bo pospeševal vse do 218 kilometrov na uro. S slednjimi podatki še dodatno potruje, da nikakor ne gre za ”športno vozilo”, temveč zabaven in praktičen potovalnik.  Tudi pri bolj ”športni” vožnji se je poraba ustavila na osmih litrih, zato ga bodo za svojega kmalu izbrali tisti, ki iščejo trendovski družinski potovalnik. Pogonski sklop združuje štirikolesni pogon, ki se bo najbolje znašel na makadamskih poteh, samodejni menjalnik Steptronic pa zadovoljivo hitro predstavlja.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI TEST - MINI Countryman SD - notranjost (12)

Velika pozornost v notranjosti gre detajlom. MINI modeli že od nekdaj ciljajo na bolj ”modno” osveščene kupce, zato ni nobeno presenečenje, da Countryman znotraj izgleda odlično in atraktivno. Kljub temu, da je to subjektivno, je njegova notranjost v poplavi križancev najbolj izstopajoča. Takoj opazimo velik ”krog”, v katerem se skriva multimedijski sistem, ki je odličen, operacijski sistem pa poznan iz drugih MINI in celo BMW vozil. MINI je odstranil merilnik hitrosti, ki se je v prejšnjih generacij nahajal na mestu multimedijskega sistema. Krog poudarja tudi LED osvetlitev, ki spreminja barvo glede na hitrost, nastavitev voznega profila in drugo, utripa pa tudi po ritmu glasbe in obratomera.  Kakovost materialov je naravnost odlična, pregovorno odlična ”nemška” ergonomija pa tudi. Usnjeni sedeži nudijo dovolj bočnega oprijema, plastike znotraj pa prepričajo tudi z dovoljšno uporabo mehke plastike. Bogat nabor barv oblazinjenja in tapet na vratih pričara zanimivo okolje, letvica v črni piano barvi pa narekuje smernice dražjih vozil. Ambientalna osvetlitev notranjosti v večih barvah osvetli kljuke na vratih, poleg drugih kotičkov pa sveti tudi čez letvico armaturne plošče.

Prostora ni veliko več  v primerjavi s tekmeci, kar pomeni, da bodo štirje potniki zadovoljivo premagovali  tudi daljša potovanja. MINI je medosno razdaljo napram prejšnji generaciji povečal za 75 milimetrov, od tega so največ prostora namenili zadnji klopi. Sedenje na zadnjem sredinskem sedežu odsvetujem, je pa na voljo dovolj ISOFIX sidrišč za otroške sedeže. Prtljažnik meri praktičnih 450 litrov in se z zadnjimi podrtimi sedeži poveča na 1.390 litrov; le-ti se namreč poklopijo v razmerju 40/20/40. Prtljažna vrata se odprejo in zaprejo električno, prostora pa je več kot v Clubmanu.

Dobrodošli so tudi asistenčni sistemi. Testni MINI je bil opremljen z MINI sistemom za klic v sili, sistemom za samodejno zaviranje in aktivnim tempomatom, sistemom proti prevračanju vozila in nadzorovanemu zaviranju, dobrodošel pa je tudi Head-Up projekcijski zaslon, ki voznika obvešča o najpomembnejših podatkih. Pri parkiranju bo v veliko pomoč parkirni asistent, telefon pa boste lahko brezžično napolnili, a vam na srce polagam, da za ”večje” telefone le-ta ni najbolj primeren. V mojem primeru sem svojega namreč skorajda nemogoče polnil.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI TEST - MINI Countryman SD - notranjost (4)

Za koga torej je MINI Countryman SD ALL 4? Brez dvoma gre za robustno vozilo, ki na cesti močno izstopa in obenem privablja nešteto pogledov mimoidočih. Čeprav se bo nekaterim zdelo veliko, je cena testnega vozila brez dodatne opreme na voljo za slabih 37 tisočakov, kar je še razumno, a naš bogato opremljen testni primerek  je stal preko 50 tisočakov, kar je malce pretirano. Želel bi si mogoče še kakšen asistenčni sistem več, recimo opozorilo na vozila v mrtvem kotu. Brez dvoma je Countryman najbolj praktični MINI do zdaj. S plastičnimi obrobami blatnikov sicer nakazuje terensko naravnanost, a najbolje se bo izkazal kot uporabno družinsko vozilo, ki se ne boji malce bolj hitro odpeljanih ovinkov. Vključuje tudi MINI Service Inclusive, kar pomeni, da ga boste brezplačno servisirali 5 let ali do 60.000 prevoženih kilometrov na uradnem pooblaščenem servisu.

BMWBLOG - BMW TEST - MINI TEST - MINI Countryman SD - zunanjost (8)

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code