Kupeji sami po sebi niso pretirano uporabni, vsaj kar se tiče »kobacanja« na zadnje sedeže avtomobila. Neprijetnega dvigovanja sprednjega sedeža se lahko prej ali slej naveličamo, zato vas BMW z oznako Gran Coupé reši teh problemov, obenem pa ostaja kupejevsko eleganten in športen.

Ob poplavi novih modelov bavarske znamke se marsikateri nepoznavalec lahko še kako hitro zmede. Vsako leto se pojavljajo novi in novi modeli z novimi oznakami in predponami; od GT, Touring, Active Tourer, Gran Tourer, Gran Coupé… a vendar, slednjega si velja zapomniti, saj je vsak do sedaj predstavljen model z oznako Gran Coupé presenetil s svojo lepoto, eleganco, hkrati pa poudaril svojo športno plat z nizko in stabilno lego ter dovolj trdim in kompaktnim podvozjem, ki je za naše, slovenske ceste na trenutke celo preveč trdo in nas opozori na vsako nezakrpano luknjo. No, na račun boljše vozne dinamike in stabilne lege se lahko kaj hitro navadimo na številne nepravilnosti na naših cestah.

BMWBLOG_BMW 4 GranCoupe 420d - TEST - zunanjost (7)

Serija 4 Gran Coupé naredi kupejevsko različico serije 4 še popolnejšo in bolj privlačno. Zadnja vrata omogočajo lažje vstopanje in izstopanje sopotnikov, prtljažni prostor z velikimi vrati pa pridobi na dodatnih litrih in se iz 445 litrov pri kupeju razširi na 480 litrov pri Gran Coupé. Dolžina in širina avtomobila kljub večji prostornosti ostajata enaki, nekoliko višje se povzpne le strešna linija, ki se iz kupejevskih 1392 mm poveča na 1404 mm.

Štirica Gran Coupé z motorno oznako 420d se tako ne zdi nič kaj »podhranjena« in suvereno pospešuje tudi ob polni natovorjenosti. Kot vsakdanji avtomobil je zato dovolj poskočen in zagotavlja nemoteno prehitevanje, ob želji zahtevnejših voznikov po pravem športnem avtomobilu pa žal ne bo zadovoljil pričakovanega. Slednjega od 1690 kilogramov težkega avtomobila z 2,0-litrskim motorjem in »le« 190 konjskimi močmi niti ne moremo pričakovati. Že res, da k odločnejši vožnji prispeva 400 Nm navora, nepogrešljiv pa je tudi odlični štirikolesni pogon xDrive, s katerim je bil opremljen tudi naš testni primerek. Slednji je sicer pri tako nizkem avtomobilu uporaben pri vsakdanji vožnji v zavojih in pri manjših količinah snega, zato brezskrbno tavanje v visokem snegu žal ne pride v poštev in temu štirica tudi ni namenjena. Za željne pustolovščin ima BMW pripravljene modele serije X, kot sta povsem novi X1 ali njegov starejši in večji brat X3.

BMWBLOG_BMW 4 GranCoupe 420d - TEST - zunanjost (6)

420d v sodelovanju s sistemom xDrive po uradnih podatkih v kombiniranem ciklu porabi 4,8 litra na 100 prevoženih kilometrov. No, ob zelo dinamični vožnji, dolgotrajnem stoječem prižganem vozilu in večkratni uporabi zasvajajočega Launch Controla (funkcija za karseda hitro speljevanje z mesta) sta številki pred in za vejico zamenjali svoji mesti in prikazali povprečje 8,4 l/100 km. Glede na otežene okoliščine, ki jih je bil deležen, je to presenetljivo dober rezultat, ki pa je lahko ob bolj »humani« uporabi še precej boljši in bližji uradno napovedanemu.

                            SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 140 KW (190 KM)
Maks. navor: 400 Nm/1.750-2.500
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 7,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.690 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/50 R17
Dimenzije zadaj: 225/50 R17
-Poraba goriva
Mestna: 5,6-5,2 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4,3-4,1 l/100 km
Kombinirana: 4,8-4,5 l/100 km
Emisije CO2: 126-118 g/km
Posoda za gorivo: 57l
-Mere
Dolžina: 4638 mm
Širina [z ogledali]: 1825 [2017]mm
Višina: 1404 mm
Medosna razdalja: 2810 mm

S svojim elegantnim videzom in razmeroma udobno vožnjo je prijeten potovalni avtomobil, ki se izkaže s prostornostjo v prvi in drugi vrsti sedežev ter z zadovoljivim prtljažnim prostorom. Športni sedeži so dobro prilagodljivi in z električno nastavljivo bočno oporo tesno objamejo voznika in sovoznika. Lega za volanom je zato odlična, za tiste, vajene višje lege v avtomobilu, pa lahko predstavljajo problem nizko, športno nameščeni sedeži, ki so močno približani tlom. Kar se tiče zadnje vrste, je potrebno priznati, da boste nad sredinski sedež raje namestili zložljivo oporo za roke z vgrajenimi držali za plastenki kot pa tja posedli sopotnika, ki bo na kratkih razdaljah tam sicer sedel brez večjih problemov, na daljšem potovanju pa vam ta oseba ne bo nič kaj hvaležna. Skratka, sredinski sedež na zadnji klopi je, v kombinaciji s prostor jemajočim pogonskim kanalom na tleh, tam bolj za rezervo, medtem ko sta druga dva sedeža dovolj udobna in premoreta zadostno količino prostora za noge. Klop se deli v tipičnem razmerju 40:20:40 in iz 480 litrov prtljažni prostor poveča na osupljivih 1300 litrov.

Preglednosti skozi sprednje in predvsem zadnje okno ne gre oporekati, sploh, ker je govora o kupeju, ki sicer ni pretirano radodaren z vidnim poljem skozi zadnje steklo. Da je vidljivost tudi ponoči karseda optimalna, je Gran Coupé že serijsko opremljen s ksenonskimi lučmi za dolge in kratke žaromete. Za lažje manevriranje je zato še kako dobrodošel nadzor razdalje spredaj in zadaj (PDC), s katerim je bil »založen« testni primerek. Da je izkušnja pustila še boljši vtis, se je naša štirica lahko pohvalila še z avtomatskim odpiranjem prtljažnih vrat, senzorjem za dež, ogrevanima prednjima sedežema in usnjenim M trokrakim volanskim obročem.

Pravo športno plat vozila je pričaral pospešek iz mesta, ki po uradnih podatkih do 100 kilometrov na uro sicer potrebuje 7,4 sekunde. Ta čas se je ob uporabi odličnega Steptronic športnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, funkciji Launch Control in štirikolesnem pogonu xDrive zdel občutno krajši, saj je 420d vsekakor presenetil z osupljivim pospeševanjem, ki ga 190-konjskemu dizlu na prvi pogled ne bi pripisali.

BMWBLOG_BMW 4 GranCoupe 420d - TEST - zunanjost (24)

Alpine White štirica je bila že serijsko opremljena z 18-palčnimi runflat pnevmatikami (trenutno je sicer imel nameščene manjše zimske pnevmatike), prikazovalnikom tlaka v pnevmatikah ter preprogami iz velurja za bolj eleganten izgled notranjosti, k čemur so pripomogle tudi Satin Silver mat obloge. Udobje v potniški kabini pa je dodala avtomatska klimatska naprava in dodatek za prostoročno telefoniranje z USB vmesnikom. Za čistočo sprednjih svetil je skrbela naprava za pranje ksenonskih žarometov, ki prav tako spada na seznam serijske opreme.

Ob koncu druženja s serijo 4 Gran Coupé pooblaščenega prodajalca A-Cosmos me prevevajo prijetna občutja. Njegova eleganca in hkrati športen izgled privabljata poglede mimoidočih, občutje za volanom pa je še bolj prijetno, kot se sprva zdi, čeprav je sedenje zelo nizko in potrebuje nekaj privajanja (odvisno od trenutnega vozila posameznika).

BMWBLOG_BMW 4 GranCoupe 420d - TEST - notranjost (6)

Ima pa prefinjeni štirivratni kupe svojo ceno, ki se za osnovni model 420d xDrive Gran Coupé prične pri 47.150 €. Testni avtomobil je bil nadgrajen z dodatno opremo v vrednosti 7.783 €, kar skupaj z davkom na dodano vrednost znese 54.933 €. Res je, da za ta denar lahko dobite veliko bolje opremljeno serijo 3, ki se bo peljala prav tako odlično in odločno, kljub vsemu pa ne izžareva tolikšne elegance in ne premore takšne prostornosti kot 4 Gran Coupé. Za primerjavo med modeli in podrobnejše informacije se obrnite na prijazno osebje osrednjeslovenskega trgovca A-Cosmos, ki vam bo z veseljem postreglo z vsemi potrebnimi informacijami. Katere pa so vaše prioritete?

Fotograf: Jan

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code