X3 je vsem ljubiteljem bavarskega podjetja dobro poznan in je zaradi praktičnosti na slovenskih cestah tudi relativno dobro zastopan, precej redkejša pa je njegova pojavnost z najmočnejšim dizelskim agregatom, na katerega opozarja napis 35d - trije znaki, ki pomenijo ogromno in dajo poznavalcu vedeti, da gre za pravo zverino!

In prav slednje želi X3 xDrive35d doseči. Z zelo umirjenim zunanjim izgledom mu nikoli ne bi pripisali takega zverinskega obnašanja, kot ga uprizori ob odločnem pritisku na stopalko za plin. Pospešuje, pospešuje in še enkrat pospešuje. Kljub teži, kljub velikosti, kljub SUV (netipični športni) obliki pospešuje. Konjskih moči je dovolj, navora več kot dovolj in zdi se, da poleg odličnega motorja ne potrebujete nič drugega. Pa je res tako?

Naš testni primerek je bil, kar se dodatne opreme tiče, bolj “oskubljen”. Že res, da je motor z oznako 35d v samem vrhu ponudbe, a je bilo zato ostale dodatne opreme toliko manj. V bavarskih lepotcih brez določene dodatne opreme skoraj ne gre več. Kot prvi obvezen dodatek bi vsekakor določil – še enkrat poudarjam – odličen osemstopenjski samodejni menjalnik (pri 35d serijska oprema), ki je bil v našem primeru povezan z obvolanskima ročicama (Steptronic športni menjalnik – doplačilo 218 €) za resnično uživanje in zasvajajoče brezpomensko pretikanje v nižjo prestavo na ravnini. Šestvaljni dizelski agregat resnično lepo prede, pretikanje v nižje prestave pa njegov “pevski talent” še bistveno poudari.

Pravzaprav pa pri X3 xDrive35d ne gre za petje, temveč rezgetanje kar 313 razjarjenih konj, ki jih ob pomoči kar 630 Nm navora komaj kroti pametni štirikolesni pogon xDrive. Kar nekajkrat se je namreč zgodilo, da sem ob pritisku na stopalko začutil hipen, a opazen spodrsljaj zadnjih koles, kar opomni na surovo moč, ki jo črni divjak spravi iz sebe in ob izklopljeni elektroniki dopušča nekoliko bolj nevarno, a uživaško vožnjo.

Ob izbiri programa Sport na sredinski konzoli se X3 tudi skozi ostre zavoje pelje zares odlično. Oprijema mu kar ne zmanjka, prav tako ne moči, in zdi se, da je vsemogočen. Rresnično je zmožen marsičesa. Ker velja za mestnega terenca, sem sklepal, da se odlično obnese tudi na bolj grobem terenu. Na zelo strmi gozdni poti z velikimi grobimi kamni se je večinsko resnično izkazal. Zatajil je le v primeru, ko je imel zaradi neravnega terena dve kolesi v zraku, naklon pa je bil zares velik. A to majhno hibo mu zaradi relativno težkih razmer odpustim.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 230 KW (313 KM)
Maks. navor: 630 Nm/1,500-2,500
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 245 km/h
Pospešek: 5,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.935 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 245/50 R18
Dimenzije zadaj: 245/50 R18
-Poraba goriva
Mestna: 6,7 l/100 km
Vožnja izven mesta: 5,5 l/100 km
Kombinirana: 6,0 l/100 km
Emisije CO2: 157 g/km
Posoda za gorivo: 67 l
-Mere
Dolžina: 4657 mm
Širina [z ogledali]: 1881 [2089]mm
Višina: 1678 mm
Medosna razdalja: 2810 mm

Kot omenjeno, se pod oznako 35d skriva 3,0-litrski šestvaljnik s 313 KM in 630 Nm navora. Kaj to pomeni pri pospeševanju? Po zaslugi xDrive štirikolesnega pogona in impresivne moči se 1935 kilogramov težek X3 z mesta do tromestne številke izstreli v le 5,3 sekunde, kar je natanko toliko kot X5 M50d s 381 konjskimi močmi, 740 Nm navora in kar tremi turbo polnilniki. A X3 od svojega večjega in močnejšega brata porabi bistveno manj goriva. Po uradnih podatkih naj bi se kombinirana poraba vrtela okrog 6,0 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Na testu smo s precej poskočno vožnjo dosegli rezultat 10,6 l/100 km. Ni slabo za skoraj dve toni težak avtomobil s štirikolesnim pogonom ter 313 žejnimi konji. Ni slabo glede na to, da je nenehno pospeševanje v takšnem avtomobilu preprosto zasvojajoče.

Zunanji izgled je v terenskem duhu zaključil paket opreme xLine, ki je z dodatnimi kromiranimi letvami na boku in zaščito podvozja dal vedeti, da gre za nekoliko bolj terensko različico mestnega terenca. Vem, sliši se smešno, saj dandanes avtomobilski proizvajalci izdelujejo (skoraj) le še mestne terence, ki so namenjeni predvsem mestni vožnji. A X3 sej je tudi na pravem, bolj divjem terenu izkazal odlično, na cesti pa kot omenjeno očaral z presenetljivo perfektno vozno dinamiko.

Skopost dodatne opreme se je poznala predvsem v notranjosti avtomobila. Od “nujnejše” opreme je vsekakor manjkala navigacija, tudi večjega zaslona se ne bi branili. Kabina je bila odeta v kombinacijo črnega usnja z rjavim blagom in šivi v oranžni barvi, kar je meni osebno izgledalo presenetljivo lepo. Sedeži so bili nastavljivi ročno, le nastavitve hrbtnega predela je bilo moč upravljati s pomočjo elektrike. Za karseda veliko sončnih žarkov v potniški kabini je bila na voljo elektronsko pomična steklena streha, ki napravi izkušnjo z X3 še lepšo, hkrati pa daje občutek veliko večje prostornosti. Odličen dodatek poleg tempomata je prav gotovo avtomatsko preklapljanje dolgih luči, ki v kombinaciji s polnimi LED svetili omogoča še bolj brezskrbno vožnjo ponoči, LED luči pa seveda poskrbijo za odlično vidljivost in prijetno, pomirjajočo modro svetlobo.

Naš testnik se je lahko pohvalil še z eno zanimivo lastnostjo. Sam se je znal parkirati oz. nas je vodil skozi celoten postopek parkiranja, kjer je s pomočjo senzorjev sprva zaznal prosto in primerno mesto, nato pa glede na okolico vrtel volan. Mi smo imeli med tem pod nadzorom zavoro in plin ter pretikanje menjalnika med vzvratno vožnjo (R) in vožnjo naprej (D). Za vas smo posneli, kako točno deluje sistem parkiranja. Vabljeni k ogledu spodnjih posnetkov:

Samodejno parkiranje – v potniški kabini

 Samodejno parkiranje – zunaj

Kar se tiče prostornosti, se v prvi sedežni vrsti vsekakor ne bi mogel pritoževati. Lega za volanom je udobna in za BMW tipično prilagodljiva, zato si lahko prav vsak najde primerno pozicijo zase. Vsi pripomočki so še vedno malenkostno obrnjeni proti vozniku, kar slednjega postavlja v središče dogajanja, kar je tudi prav. Spredaj je na voljo dovolj odlagališč, prav posebej so mi v zadnjih generacijah BMW všeč velika odlagališča v vratih, kamor lahko pospravimo tudi večje plastenke s pijačo.

Tudi zadnja klop je udobna in prostorna ter omogoča udobno vožnjo tudi odraslim osebam. Prostora za noge na zmanjka prehitro, moteč je le sredinski pogonski kanal na tleh, ki bo odraslim delal preglavice. Za štiri odrasle je tako X3 več kot odličen potovalen avtomobil, saj zadovolji z udobjem in prostornostjo. Slednje ne manjka niti v prtljažnem prostoru, ki je primerno globok, hkrati pa se lahko pohvali z ravnim dnom brez motečega roba, ki olajša polnjenje in praznjenje.

Ob koncu lahko povem, da me je kljub prvemu “šoku” ob relativno skromni opremljenosti X3 navdušil. Je namreč idealen SUV, ki nudi prostornost, agilnost, vsestranskost, je dovolj kompakten in vizualno privlačen, hkrati pa v kombinaciji z močnim pogonskim sklopom neverjetno brutalen. BMW X3 xDrive35d je tisto pravo, tisto, ki prepriča že ob pritisku na gumb START.

Fotograf: Jan Novak - Obdelava: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code