Najpopularnejša izbira med vsemi. Trojkin dizelski štirivaljnik je kot Zlati prinašalec. Ob nakupu veš, kaj dobiš: dobrega življenskega sopotnika, ki je predvidljiv in zanesljiv.

Bavarske 20d različice so že dolga leta skupaj z 18d najbolj zastopane na slovenskih cestah, v kombinaciji z BMW F30 serijo 3 pa sta motor in model zmagovalna kombinacija, ki sta prepričala že mnoge slovenske kupce. Kruh in mleko bavarskega podjetja ima že dolgo zgodovino, njegovi začetki namreč segajo v daljno leto 1975. V štiridesetih letih so se BMW inženirji ter oblikovalci dodobra uskladili in v letu 2011 ustvarili šesto generacijo najpopularnejšega družinskega člana.

BMWBLOG - BMW TEST - F30 320d  - zunanjost (7)

Kakšna je skrivna kombinacija lastnosti, zaradi katerih je BMW serija 3 tako zelo priljubljena? Za znamko tipične linije s kančkom agresije, štiri vrata, zadovoljiva prostornost, ki se vizualno poveča še s panoramsko streho (1.160,00 €) in z dovolj prostora za noge in glavo. Povsem dovolj je, s 480 litri, tudi prtljažnega prostora, kar se tiče zmogljivosti s (po prenovljenem motorju) 190 konjskimi močmi (pri 4000 vrtljajih na minuto) in 400 Nm maksimalnega navora – na voljo že pri 1.750 vrtljajih, pa lahko z zagotovostjo rečem, da je to vse kar si bi kdorkoli lahko želel. Trojka je sicer na voljo v kar dveh šibkejših dizelskih različicah: 316d z 85 kW (116 KM) in 318d z 110 kW (150 KM), pri obeh pa boste občutili podhranjenost. Za tiste nekoliko bolj zahtevne, ki želite od vozila nekoliko več kot 7,2 sekunde do 100 km/h pri 320d, zato morda priporočam 325d različico, s katero boste do stotice pospešili 0,5 sekunde hitreje.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 140 KW (190 KM)
Maks. navor: 400 Nm/1,750-2,500
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 7,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.505 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/40 R19
Dimenzije zadaj: 225/40 R19
-Poraba goriva
Mestna: 5.2–4.8l/100 km
Vožnja izven mesta: 3.9–3.6l/100 km
Kombinirana: 4.4–4.0l/100 km
Emisije CO2: 116–106 g/km
Posoda za gorivo: 57 l
-Mere
Dolžina: 4633 mm
Širina [z ogledali]: 1811 [2031]mm
Višina: 1429 mm
Medosna razdalja: 2810 mm

Kaj pa vožnja? 320d se s svojimi dobrimi 1500 kilogrami odlično obnese tudi ob bolj dinamični vožnji, na ovinkih je z M Sport podvozjem zanesljiv, v kombinaciji z odličnim samodejnim 8-stopenjskim Steptronic menjalnikom (ki ga močno priporočam) pa se pelje tako, da menjav skoraj ne občutite. Kratko in jedernato: uporabljate ga lahko tudi za hitro vožnjo, kadar je to potrebno, preostanek časa pa z varčnim motorjem, s katerim brez problema dosežete realno porabo goriva pod 6.0 l/100km, križarite po slovenskih cestah. Njegova izjemno izpopolnjena izkoristljivost naftnih derivatov je tudi razlog, da je trojka po navedbah WhatCar? bolj ekonomična od dveh aktualnih rivalov: Jaguarja XE 2.0d in Mercedes-Benza C220d.

V celem morju klasičnih trojk v Alpine White, ki na sebi večinoma nosijo bolj malo opreme, se individualni karakter hitro porazgubi. Na našo srečo, če ste pripravljeni nekoliko globje seči v denarnico, BMW ponuja izjemno široko izbiro lepotnih dodatkov: od paketov Advantage, Sport Line, Luxury Line ali M Sport, do BMW Individual podrobnosti ali celo M Performance dodatkov. Naš testni primerek v Mineral Grey končnem premazu je bil opremljen z najbolj športnim – M Sport paketom (za 5.300,00 €), kar 320d v kombinaciji s pravo izbiro 19-palčnih 442M Orbit Grey platišč nemudoma preobrazi v pravega atleta. Tudi notranjost je zaradi paketa ustrezno opremljena: tipični M sedeži in oblazinjenje v kombinaciji Alkantare in blaga, okrasne letve v lesu Ash Grain z zaključki Pearl Chrome poskrbijo za luksuzni dodatek, športni menjalnik z obvolanskimi prestavnimi ročicami in v Alkantaro ovit M Peformance volanski obroč pa vsakomur narišeta nasmeh na obraz in to ob vsakem vstopu v vozilo… no, vsaj meni sta ga.

Katere pa so lanskoletne podosobitve ob lepotni preobrazbi Facelift? Sprednji del je dobil nov pogled: “angel eyes” niso več tipično okrogle in so pozicionirane bolj na široko – kar po besedah ekipe BMW oblikovalcev – vizalno razširi vozilo. Opcijsko so na voljo tudi prilagodljivi LED žarometi (2.172,00 €), ki jih je naš testni primerek tudi imel. Tudi zadnji del je prejel LED zadnje luči, drugih večjih sprememb pa poleg nekaj manjših notranjih dodatkov, ni.

BMWBLOG - BMW TEST - F30 320d  - zunanjost (20)

Je BMW 320d torej v srednjem razredu najboljša izbira? Kompaktni poslovnež je najbolj primeren za racionalne kupce, ki iščejo varčno prevozno sredstvo, vseeno pa si želijo tudi zadostno mero moči. Dizelska trojka ni izjemno čustvena ali izstopajoča, njeno poslanstvo je zanesljivost in doseganje določenega nivoja kvalitete, kar se za znamko kot je BMW, tudi spodobi.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code