Ne vem za vas, ampak jaz k vsakemu kabrioletu pristopim precej skeptično: ali bo imel dovolj prostora, ali bo zaradi dodatne teže slabše odziven, ali je zložljiva streha dobro izolirana in hitra…vsekakor je bila izkušnja presenetljiva. Lekcijo, da Cabrio ni samo za tiste tri izjemno vroče poletne mesece, smo se prejeli že nekaj tednov nazaj pri BMW M235i kabrioletu, ki nas je kljub relativno hladnim jesenskim dnem navduševal zgoraj brez. Pri dvojki je bilo tudi pričakovano, da vsega enostavno ne moramo imeti: omejen prostor za potnike na zadnjih dveh sedežih, majhen prtljažnik in platnena streha, ki enostavno ni za vsakogar. Pri BMW seriji 4 takšni problemi izpuhtijo, saj štirica ponuja ravno tisti večji delež komforta in luksuza, ki ga manjši bratranec nima.
Verjetno je k nižjim pričakovanjem pripomogla predvsem tabela specifikacij: 435i ima od Cabrio dvojke namreč kar dvajset konjev in 50 Nm navora manj, obenem pa je od njega težja za 150 kilogramov… prva misel je seveda, da bo to dolgočasno in drago prevozno sredstvo, najbolj primerno za snobovske žene, ki se ob nedeljah dopoldne dobivajo s svojimi sovrstnicami na kavici in fit smoothijih. Potem pa je tu še trda streha. Že res, da je slednja mnogo uporabnejša za zimske mesece, da je lažja za oskrbovanje… vendar pa ostaja vprašanje, ali ob zloženi strehi ostane sploh kaj prtljažnika? O tem sem se želela prepričati na lastne oči… ker nas je vreme blagoslovilo z veliko sončnimi dnevi je bila streha kabrioleta večino časa zložena, to pa pomeni manj prtljažnega prostora. Začuda se je tudi v takšen na videz majhen predel spravilo vse nakupovalne vrečke in še je ostalo nekaj prostora. Moj pogled ob tem odkritju je bil neprecenjiv. Veliko je k razkladanju in nakladanju pripomogla magična tipka, s katero se zložljiva streha v prtljažnem prostoru nekoliko dvigne in omogoča lažji dostop do max. 220 litrov vsebine v njem. Če je streha uporabljena se prtljažni prostor poveča na 370 litrov, kar je tudi 20 litrov več od predhodne serije 3 Cabrio. Vse skupaj pa je izvedeno elegantno in učinkovito – pravi nemški inženiring, bi lahko rekli.
SPECIFIKACIJE: – Motor Valji/ventili: 6/4 Delovna prostornina: 2.979 ccm Hod/vrtina bata v mm: 89,6/84,0 Nazivna moč v kW (KM): 225KW (306HP) Maks. navor: 400 Nm/1.200–5.000 Kompresijsko razmerje : 10,2 Največja hitrost: 250 km/h Pospešek: 5,5 od 0-100 km/h Masa praznega vozila: 1.825kg -Kolesa Dimenzije spredaj: 225/40 R19 Dimenzije zadaj: 255/35 R19 -Poraba goriva Mestna: 11,6-11,3 l/100 km Vožnja izven mesta: 6,0-5,9 l/100 km Kombinirana: 8,1-7,9 l/100 km Emisije CO2: 190 g/km Posoda za gorivo: 60l -Mere Dolžina: 4638 mm Širina [z ogledali]: 1825 [2017]mm Višina: 1384 mm Medosna razdalja: 2810 mm |
Potem pa je tukaj še vprašanje, ali bo najmočnejša bencinska serija 4 z xDrive zadostovala potrebam dinamičnih voznikov, ali bi se bilo treba za takšne užitke preseliti v M4 Cabrio? Realno gledano se ob prisotnosti potnikov v vozilu teža spogleduje z dvema tonama, konjskih moči pa je “le” 306.
Tukaj se pojavi drugo presenečenje dneva, saj iz “eco in comfort mode” štirica ob pritisku na gumb preskoči v občutno bolj agresiven “sport mode” v katerem se iz spanca zbudi tudi presenetljivo glasen šestvaljnik in pokaže, da zna odlično izkoristiti vsakega konja posebej.
Tudi vozne lastnosti so na izjemno visokem nivoju. K temu sicer veliko pripomore xDrive: vožnja čez ovinke je kontrolirana tudi ob višjih hitrostih, 1895 kilogramov pa ostaja le številka na papirju. 435i si tako nedvomno zasluži svoje ime in je vse prej kot le prevozno sredstvo za boljše polovice premožnejših.
Tako kot vse močnejše različice tudi 435i kljub izboljšanim motorjem še zmeraj zahteva svoj davek na bencinskih črpalkah. Ob umirjeni vožnji se boste z njim peljali pod 10 l/100 km, v najhujšem primeru pa se pripravite, da boste na črpalki vsakih 350-400 kilometrov; ker pa je kabriolet rojen za užitke vam verjetno to sicer ne bo takšen problem.
Zunanjost z M Paketom, “five-spoke” platišči, M volanskim obročem in M pedalkami še dodatno vzbudi občutek športnega karakterja, ki si ga modelna različica še kako zasluži. Daljši, večji in širši kot predhodnik E92 serije 3 kabrioleta, še zmeraj ohranja kratek sprednji in zadnji previs, značilen za BMW modele, širok in nizek izgled pa nakazuje na nadpovprečno športno vozno karakteristiko.
Ena stvar je jasna: vsekakor boste z njim opazni, čeprav je bila naša testna serija 4 pooblaščenega trgovca in serviserja vozil BMW A-Cosmos “Glacier Silver” barve, ki praviloma ne kliče po pozornosti, pa so se glave obračale predvsem ob pogledu na elegantne linije in spuščeno streho. Ok, mogoče je največ pozornosti zbujala spuščena streha sredi novembra… vendar meni v bran letošnja jesen ob takih sončnih dnevih očino še ni pokazala svojih zob. Glavna lastnost v potniški kabini, ki sem jo pri M235i pogrešala so vzglavniki z vgrajenim gretjem, ki jih je 435i seveda imela. In to je nedvomno ena boljših iznajdb za kabriolete, vredna vsakega centa- oziroma 423 € – ki jih boste za to funkcijo doplačali.
V notranjosti nas sicer pričaka klasičen izgled modernih BMW modelov, posledično pa je Cabrio skoraj identičen 435i Coupeju. Če smo že pri primerjavi s Coupejem lahko omenim, da je Cabrio od njega kar 230 kilogramov težji, do stotice pa potrebuje polžje 0,6 sekunde več, da o ceni sploh ne govorim: za različico zgoraj brez boste odšteli kar 8.500,00 € več. Tukaj postane jasno, da vseeno Coupe ostaja močno v prednosti kar se tiče zmogljivosti – vendar ravno zato obstaja toliko različic, s katerimi izberemo takšno, ki bo najbolj ugajala vsakemu posamezniku. Varnostni pasovi so vgrajeni v sedeže, kar preprečuje nelagoden zvok vetra, ujetega v višje pozicioniran pas, obenem pa ob premikanju skupaj s sedežem omogoča optimalno pozicijo.
Zadnji sedeži imajo dovolj prostora za noge, vseeno pa je veliko odvisno od sprednjih potnikov. Zadnja klop v sebi skriva še eno pametno iznajdbo: vetrobran se po potrebi zloži za premično klopjo v poseben prostor, to pomeni več prostora v prtljažniku in elegantno rešitev za sicer precej neroden predmet.
Kabriolet najmočnejše serije 4 je še zmeraj vreden vse svoje slave – tako kot nekateri drugi kabrioleti čez letne čase ne izgubi svoje uporabnosti, ponuja odlično razmerje luksuza in zmogljivosti in kar je najpomembnejše – ostaja pravi balzam za oči in s tem eden najbolj zaželjenih modelov trenutne palete vozil BMW.
Za 435i xDrive Cabrio z M Sport opremo boste v Sloveniji odšteli od 73.400,00 € naprej, njegova sofisticiranost in nastop vas bosta očarala v spodnji galeriji izjemnih fotografij JRP studio.