Nekje daleč za devetimi gorami in devetimi vodami... hmm, no, v bistvu daleč za devetimi ravninami, saj je bila pot do tja precej položna, se v južnih Karpatih skriva Transfagarasan “highway”.

Dober glas o tej izjemni cesti je segel tudi do naše majhne dežele, natančneje do BMWBLOG ekipe.

Kako smo prispeli do dotične destinacije si lahko preberete TUKAJ.

Prvo jutranje opravilo je bilo iskanje pralnice za čiščenje avtomobila, saj se je po naporni poti prejšnega dne nanj navleklo veliko mušic in umazanije. Čisto po naključju smo nato našli pravo, saj so našega BMW 320d xDrive sprejeli kar takoj, kljub dolgi vrsti že čakajočih vozil… očitno se jim je zdelo, da smo drugi Top Gear he, he, he.

Z bleščeče čistim avtomobilom smo se nato odpravili iz mesta Sibiu proti kraju Cartisoara. Približno petdeset kilometrov dolga pot, ki nas je ločevala do cilja se je vlekla kot ponedeljek… no vsaj vreme nam je bilo naklonjeno.

Polni pričakovanj smo se ustavili na počivališču, na naš avto pritrdili kameri in se odpravili na snemalno pot.

Čeprav smo zadnji trenutek ostali brez obljubljene pomoči profesionalcev, smo se odločili, da nam to ne bo pokvarilo načrtov. Očitno smo delovali kot da vemo, kaj počnemo, saj je kar nekaj ljudi upočasnilo svoja vozila, da bi si ogledali naše snemalne podvige. V dobrem vzdušju in res naklonjenem vremenu (večinoma je v teh mesecih bolj slabo vreme), nam je v nekaj urah uspelo posneti dovolj materiala za video prispevek.

 

Transfăgărășan

[sam id=”14″ codes=”true”]

…oziroma DN7C je druga najvišje nameščena asfaltirana pot v Romuniji. Cesta se povzpne na najvišjo točko vrtoglavih 2034 metrov, kar jo uvrsti med najvišje prelaze v Romuniji, takoj za prvouvrščeno Transalpino. Najbolj spetakularna pot je od severa proti jugu,  zaznamovana s strmimi ovinki, S-zavoji ter spusti. Transfagarasan je kot turistična atrakcija znana tudi za pohodnike in kolesarje. Severni predel prelaza je uporabljen za vsakoletna kolesarska tekmovanja, vključno z Tour of  Romania (Turul Romaniei).

Povprečna hitrost vožnje je zaradi ostrih ovinkov in strmine samo 40 hm/h. Devetdeset kilometrov ovinkov in zavojev poteka čez najvišji predel južnih Karpatov med najvišjim vrhom v državi – Moldoveanu in drugim najvišjim – Negoiu. Pot povezuje zgodovinske predele Transilvanije in Wallachie ter mesta Sibiu in Pitesti. Cesta ima pet predorov, kar je več kot katerakoli druga romunska cesta. Najbolj znan predor je na samem vrhu in je najdaljši v Romuniji (884m).  Zaradi snega je Transfagarasan zaprt od konca oktroba do konca junija,  občasno pa se zapira tudi v poletnem času, saj na tej višini včasih sneži tudi avgusta.

Pot je bila zgrajena med leti 1970 in 1974, med vladavino Nicholae Ceausescu, ki je želel zagotoviti hitrejši prehod vojske čez gorovje. Gradnja je za seboj povlekla kar velik finančni zalogaj in nemalo število človeških žrtev. Za gradnjo severnega predela je bilo uporabljenih  šest miljonov kilogramov dinamita (beri ogromno razstreljenega kamenja). Med delom je po uradnih podatkih umrlo 40 delavcev, verjetno pa so bile te številke mnogo višje. V tistih časih je imela vpliv komunistična propaganda, ki naj bi zagotavljala skrb za ljudi, ker pa se svojega načela niso ravno držali, se je realne številke močno prikrivalo. Cesta je bila uradno odprta 20. septembra 1974, dela pa so se nadaljevala še nekaj let, vse do leta 1980.

Kaj nas je dejansko prepričalo, da smo na pot odšli? Dogodek, ki se je odvijal septembra 2009, ko je snemalna ekipa in posadka BBC-jeve televizijske oddaje snemala na Transfagarasanu. Segment se je pojavil v prvi epizodi serije 14, ki je bila prvič predvajana 15. novembra 2009. V deželo so se James May, Richard Hammond in Jeremy Clarkson pripeljali z Aston Martin DBS V12 Volante, Ferarrijem California in Lamborghinijem Gallardo LP560-4 Spyder. Glavni gostitelj oddaje, Jeremy Clarkson je Transfagarasan imenoval za najboljšo cesto na svetu, naslov, ki ga je predhodno podelil Stelvio prelazu v Italiji.

Čeprav nam naše finančne zmogljivosti niso dovoljevale najema helikopterja ali drage snemalne opreme kot pri BBC, vam vseeno predstavljamo naš video:

Za zaključek: Transfagarasan “highway” je verjetno res najboljša cesta na svetu, žal smo bili na tem potovanju deležni le vožnje po spodnjem delu. S tem pot ni bila zaključena, saj smo še z več navdiha sklenili, da se moramo vrniti in jo prevoziti v celoti.

Še enkrat se zahvaljujemo:

 

Transfagarasan, se vidimo kmalu…

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code