Mali modri cestni dirkač nas je prejšni vikend navduševal na Madžarskem - na pisti, po kateri so vozili najboljši vozniki Formule 1. Čeprav je Baby M na prvi pogled precej nedolžen, pa kmalu ugotovimo, da se na dirkališču počuti kot doma...

1. NA PRVI POGLED “MANJ M” KOT OSTALI

Čeprav je M model, Baby M ne uporablja klasičnih M stranskih ogledal, prav tako na pokrovu motorja ne boste zaznali nobene dominantne “grbe” ozroma izbokline. Od spredaj ga bodo tako prepoznali le ljudje, ki razločijo med M odbijačem in M Sport različico pri seriji 2. Pripadnost M družini boljše prikazuje v zadnjem delu: štiri izpušne cevi in razširjen zadnji del sta glavna pokazatelja, da to ni navdna dvojka.

bmw-f87-m2 (9)

2. NJEGOVI CILJNI KUPCI SO? MLADI NAVDUŠENCI NAD BAVARSKO ZNAMKO

Je majhen in najbolj cenovno dostopen med vsemi M-i. Z njim BMW želi pritegniti mlajše kupce, saj ponuja vsega po malo –  notranjost je zelo osnovna, občutek luksuza in prostornost sta sekundarna, glavni namen kompaktnega coupeja je surova moč. Pri nas je na voljo od 64.000,00 €, z nekaj dodatne opreme, kot je 7-stopenjski DCT (4.113,00 €) in izbire malenkosti pa boste prišli na približno sedemdeset tisočakov. Vseeno veliko denarja ne boste zapravili za “nepotrebne” stvari, saj je izbira dodatne opreme precej omejena – vključno z barvami (na voljo so le Long Beach Blue, Alpine White, Mineral Grey in Black Sapphire).

bmw-f87-m2 (31)

3. JE KOT KAKŠEN POMANJŠAN M4

Ne samo zato, ker je pač M in ker je športni Coupe. Z M4 si namreč deli tudi nekaj skupnih komponent – kot sta naprimer sprednja in zadnja os, kar pomeni aluminijasto vzmetenje in elektronsko kontroliran diferencial za vse navdušence nad driftanjem. Čeprav M2 in M4 ne iščeta istih kupcev, pa skupni jezk najdeta pri kar nekaj lastnostih – zmogljivosti, kakovosti podvozja, privlačnem Coupe izgledu, zvoku in karakterju. Čeprav je M2 po zmogljivosti občutno šibkejši, pa številke ne povedo vsega. Ena izmed njegovih najboljših lastnoti je ta, da ga lahko vozijo tudi manj izkušeni vozniki. Tako kot vsi njegovi večji brati uporablja DCT 7-stopenjski menjalnik, s katerim lahko ročno menjate prestavi na prestavni ročici ali pa na privlačnih – zelo športno navdahnjenih, obvolanskih ročicah. Čeprav M2 velja za podmladek M divizije pa slednji ni peresno lahek – aluminijasto ogrodje z ojačitvami se povzprne precej visoko težo tone in pol.

bmw-f87-m2 (24)

4. NA IZBIRO JE ŠE ZMERAJ ROČNI MENJALNIK

Ljubitelji ročnih menjalnikov bomo ob tej novici vzklikali od veselja, pridružili se vam bodo tudi zagrizeni Američani, ki – iz neznanega razloga – svoje vozne sposobnosti po novem ocenjujejo glede na to, ali si lastijo vozilo z ročnim menjalnikom ali ne. Čeprav se je ročni menjalnik za vedno poslovil v nekaterih večjih modelih BMW M, v najmanjšem ostaja. Šeststopenjski ročni menjalnik je na voljo brez doplačila, vendar manj priporočljiv, če želite iz njega izstisniti vsako stotinko sekunde do 100 km/h. Glede na to, da je na voljo 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki ga je M2 prejel direktno iz M4, mislim da je to prava izbira.

bmw-f87-m2 (26)

5. KERAMIČNIH ZAVOR NI MED OPCIJAMI

Za 19-palčnimi Double Spoke 437 M platišči, kombiniranimi z Michelin Pillot Super Sport pnevmatikami (245/35 spredaj in 265/35 zadaj), se skriva zavorni sistem. Slednji ni niti opcijsko na voljo v keramiki, vseeno pa jekleni in aluminijasti diski (380mm spredaj, 370mm zadaj) ne bodo razočarali Seveda pa vzdržljivost ni enakovredna deset in plus tisočakov vrednim keramičnim diskom, ki jih lahko dobite pri večjih M-ih. To smo občutili tudi na lastni koži na Hungaroringu, ko je po vsaki vožnji z DTM Voznikom Tomom Blomqvistom na “Pit Lane” počival in se hladil en M2 več. Čeprav ima M2 dober sistem hlajenja zavor, očitno tudi to ni bilo dovolj za dinamično vožnjo profesionalca.

bmw-f87-m2 (11)

6. ZVOK JE ZADOVOLJIV, VENDAR NE PREVEČ GLASEN

Kako bi ocenili njegov zvok? Nedvomno poznamo kar nekaj glasnejših predstavnikov M divizije, saj M2 svoje glasovne emocije izpostavi šele pri višjih obratih. Tako kot je obljubljal produktni vodja M2, slednji dostavlja tisto sproščujoče pokanje ob “downshiftanju”, vseeno pa večjih basov pri M2 ne boste občutili. Delno zaradi – ne tako mogočnega – 3.0-litrskega šestvaljnika, delno pač zaradi takšne konfiguracije, s katero zjutraj ne boste zbudili vseh sosedov.

bmw-f87-m2 (19)

7. M2 JE M235i NA STEROIDIH

M Performance M235i ob svojem lansiranju navdušil množice. Kompaktni športnik, ki smo ga v Cabrio različici vozili tudi mi, je odličen stroj bavarskega inženiringa. Morda mu manjka nekaj agresije? Tukaj je zato M2, ki je od M235i močnejši za 44 konjskih moči in 15 Nm (50 Nm) maksimalnega navora. Vse ni samo v številkah, je tudi širši za 80 milimetrov, 7-stopenjski menjalnik pa mu omogoča, da do stotice pridrvi 0,5 sekunde hitreje, – 272 kW, oziroma 370 konjskih moči in 465 Nm navora z opcijo 500 Nm kratkotrajnega overboosta pač ni kar tako.

bmw-f87-m2 (12)

8. NA OBZORJU NI GTS RAZLIČICE, MORDA BOMO PREJELI CSL

Njegov večji brat, BMW M4 Coupe je nedavno prejel GTS različico, ki poleg posodobljene zmogljivosti ponuja veliko dirkalnih lastnosti – kot je varnostna kletka, dirkalni sedeži, zadnji spojler itd. Glede na to, da M2 morda predstavlja še bolj popolno osnovo za dirkalne podvige, bi BMW lahko ustvaril tudi M2 GTS, mar ne? No o tem zaenkrat še ni bilo govora, več govoric se je nanašalo na CSL različico. Njegovo oblikovanje bi najverjetneje ohranjalo klasičen izgled lahkega športnega Coupeja: razširjeni blatniki, zadnji spojler in ostali aerodinamični dodatki bi že na daleč prikazovali dušo in karakter “Coupe Sport Lightweight” vozil. Nanj najbolj namiguje prihod koncepta – BMW 2002 Hommage, ki je bil ustvarjen v poklon oblikovanju in inženiringu izjemne bavarske legende: BMW 2002 Turbo.

m2-csl

9. NJEGOV PEDIGRE VKLJUČUJE ELITO LEGEND

Ko smo že pri legendah: M2 je zasnovan po navdihu vseh preteklih športnih coupejev. Najmanj oddaljen je njegov predhodnik – 1M Coupe, M2 je bil kar se tiče dimenzij primerjan tudi z E46 M3 Coupejem, pozabiti ne smemo tudi na originalni E30 M3. Prvi med vsemi pa je bil v letu 1973 2002 Turbo. Takrat pač v svojem imenu še ni nosil črke M, toda je predstavljal vse, kar danes predstavlja M2 – filozofijo majhnega, a mogočnega.

bmw-clarion-2002 (16)

10. ČE SE IMATE ZA DOBREGA VOZNIKA, SVOJE DIRKANJE LAHKO TUDI POSNAMETE 

Seveda je prva stvar, ki jo potrebujete, GoPro kamera. Vendar dandanes že vsak večji navdušenec uporablja vsaj eno, snemanje izven vozila ali pa v potniški kabini pa je popularno tudi na različnih YouTube kanalih. BMW je uslišal želje entuziastov in za nekaj svojih M predstavnikom omogočil programsko opremo, s katero se lahko povežete s svojo mini kamero in infotainment sistemom vozila, pritisnete “REC” in posnamete svoje vragolije. Vse to je na voljo v sklopu ideje – pritegniti mlajše kupce.

 

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code