Seveda imate ABS, avtomatske brisalce in luči, ter motor na vžig. Vendar nič od tega, nič kar bi bilo res pomembno, ne prihaja iz F1. In tukaj je še več, če bi pri F1 res razvijali tehnologijo za navadna vozila, bi slej ko prej bili Renault, Ferrari in Mercedes glavni pri razvoju hibridne tehnologije. Pa niso.
Avtomobilsko podjetje, ki je trenutno na vrhu razvoja hibridne tehnologije, je BMW, ki ni vključen v F1. Njihov i3 je zanimiv, in avto, ki si ga želim najbolj preizkusiti letos je i8. Moja skrb je sicer, da je kot pri vsakem podjetju, tudi pri BMW omejeno število talentov, in če so najpametnejši in najbolj inovativni uslužbenci prišli skupaj in ustvarili hibrida, lahko predvidevamo, da se je malo slabša B ekipa lotila modela, o katerem govorim, o novem M4. Ali to pomeni, da je vozilo tako dobro, kot bi lahko bilo?
Moja prva reakcija, ko je bil avto pripeljan, ni bila ravno najbolj pozitivna, postalo mi je rahlo slabo. To pa zato, ker so dostavili M4 v najbolj nagnusni barvi, ki sem jo videl v življenju. Pri BMW so jo poimenovali Austin Yellow, ki bi najbolj pasala na Allegro. Diareja je bližje pravemu imenu. Seveda je težko objektivno soditi avto v tako grdi barvi. Kar naredi situacijo še slabšo je to, da vse ostale barve, ki so na voljo, niso nič kaj boljše. Najboljša izbira, se mi zdi je črna.
Pri črni barvi je še ena prednost, ne opaziš tako hitro, da oblikovalci na vozilu očitno niso vedeli, kdaj prenehati z oblikovanjem. Vsaka malenkost je okrašena z dodatno podrobnostjo in končni rezultat je neprijeten. Stranska ogledala so še posebej nadležna. Verjetno je bavarsko podjetje takšna ogledala naredilo, da bi se M4 Coupe razlikoval od M3, vendar se mi to res ne zdi potrebno.
Sčasoma sem bil pripravljen pozabiti na barve in oblikovanje, osredočil sem se na celoto, ki je, vsaj na papirju, en korak za svojim predhodnikom M3 Coupe. M3 Coupe je imel slaven V8, ki je vpil in kričal, ko so se vrtljaji dvigali. No, sedaj lahko pozabite na to. Pod pokrovom M4 Coupeja se skriva šestvaljni turbo motor. Turbo? V M vozilu? Saj je to, kot bi prelivali sladoled z omako. Kakorkoli, manjši motor in servo volan sta potrebna za izpopolnjevanje EU emisijskih predpisov. Ni konec sveta, saj še zmeraj dobite več moči, kot pri starem V8 in veliko več navora. Negativna plat je, da izgubite tiste končne krike motorja, tudi reakcija pedala za plin je nekoliko bolj spužvasta. To je problem, ki ga je 7-stopenjski avtomatski menjalnik z obvolanskimi ročicami še poslabšal. Z razliko od navadnega avtomatika, se M4 ne premakne iz mesta, dokler ne pritisnete na plinsko pedalo, kar naredi parkiranje neznosno.
Da obnovimo dosedanje ugotovitve; barve so grozne, oblikovanje je kičasto, stranska ogledala so nadležna in menjalnik ima kar nekaj slabosti, motor je zakasnel in parkiranje težko. Očitno se slabša ekipa B oblikovalcev ni ravno najbolje odnesla. In nisem še končal. BMW M4 tudi ni najbolj težek avto, saj uporablja veliko plastike in karbonskih vlaken za ohranjanje nizke teže, posledično tudi porabe goriva. Občutek pa je, kot bi med vožnjo obvladovali težo nogometnega stadiona. Volan je potrebno držati precej močno in vožnja čez luknje daje občutek, kot da se M4 vsakič malo potlači.
Seveda je tukaj tudi nekaj dobrih lastnosti. Je zelo lahek za uporabo: vsi komandni sistemi so spontani, kot je spontano dihanje. M4 ima tudi super sedeže. In obožujem to, da lahko izbiram pesmi na svojem iPodu, na seznamu ki se mi prikazuje preko “head-up” zaslona. In da ne pozabim, res odkrito povedano, je to res fantastičen avtomobil.
Ja, motor je že drugačnega karakterja, kot stari V8, vendar, če se osredotočite bolj na ogromno poslastico navora, kot na skupek moči, boste našli vse kar si želite plus popolno kontrolo nad zadkom vozila. Milimeterski premiki vaše desne noge se bodo poznali pri menjavah in pri splošnem odzivu avtomobila. Diferencial je fantastičen, zavore so čudovite, sistem proti blokiranju koles je narejen brezhibno, velik bas-bariton, ki prihaja iz vozila pa ni samo nek računalniško aktiviran izpušni ventil. BMW M4 je tudi zelo hiter, ni vse samo v številkah. Ko izberete funkcijo Sport Plus in potisnete nogo do konca, M4 poskoči kot presenečen morski pes. Res odkrito povem, že dolgo nisem užival v vožnji tako, kot z M4.
Bili so časi, ko so M3 kupovali snobi, ki niso vedeli kaj sploh vozijo, za njih je bil to samo še en modni dodatek, nekaj, v čemer so izgledali dobro. Sedaj te ljudje vozijo Audije in do neke mere, Mercedeze AMG. Kar pomeni, da sta M3 in M4 ponovno v rokah ljudi, ki enostavno želijo izjemen avtomobil.
Vse kar si želim je to, da bi A ekipa bila tista, ki bi delala na oblikovanju M4. Ker sem prepričan, da bi oblikovalci najboljše ekipe vozilu dodali manj neumna stranska ogledala in ponudili odtenke boljših barv, ki mi ne bi povzročale slabosti.
Clarksonova presoja: ★★★★☆
Ni slabo za B ekipo oblikovalcev.
BMW M4 specifikacije:
- Motor 3,0-litrski vrstni šestavljnik
- Moč 431 KM @ 5500 vrtljajev
- Navor 550 Nm @ 1850 vrtljajev
- Menjalnik 7-stopenjski avtomatski
- Pospešek 0-100 km/h v 4.1 sekunde
- Najvišja hitrost 250 km/h
- Poraba goriva 7 l/100km
- CO2 194 g/km