Ženevski avtomobilski salon ni bil le priložnost za pogovor z uslužbenci BMW, temveč tudi za prijeten klepet z enim najbolj znanih predelovalcev bavarske znamke.

Njihov imperij se je iz Nemčije razširil do Dubaja in Hong Konga, v Ženevi pa so se predstavili z M4 in X6. Po nekaj izmenjanih besedah s podjetjem Hamann smo dobili povabilo za obisk njihovega kotička na ženevskem avtomobilskem salonu. Že pred prihodom na salon smo vedeli, s katerimi vozili bo ekipa zastopana, zato se je naše navdušenje s približevanjem dogodka le še stopnjevalo. Njihov oddelek je izjemno izstopal od sosednjih, saj sta bili dve njihovi vozili odeti v žive barve, ki so kar klicale po fotografiranju. Tam smo spregovorili nekaj besed z Ulijem Schwarzom, vodjo prodaje in odnosov z javnostjo. Znašli smo se med štirimi unikatnimi predelavami, Porsche Macanom S, Lamborghini Aventadorjem in dvema bavarcema: X6 M50d in F82 M4, ki je s svojo nenavadno obarvanostjo zbujal daleč največ pozornosti.

Podjetje iz Laupheima je eno najboljših svoje stroke zato smo bili izjemno počaščeni, da so si za nas brez problema vzeli pol ure časa in nam obširneje obrazložili način delovanja, zgodovino podjetja in še več. Izvedeti smo želeli veliko, zato smo brez odlašanja začeli z vprašanji, Uli Schwarz pa nam je prijazno odgovarjal.



Kje testirate svoja vozila, ali imate privatno stezo ali hodite na različna dirkališča?

Hodimo na različna dirkališča. Največ dejansko uporabljamo Nürburgring, ker je najdaljši, veliko pa se naša vozila testirajo tudi na javnih cestah. Imamo stranke, ki uporabljajo vozila za športno vožnjo na normalnih cestah, včasih pa želijo tudi vožnjo na dirkalni stezi. Vedno je treba iskati kompromise, če izdelamo samo dirkalno vozilo ga stranke ne morejo uporabljati za vsakodnevno vožnjo.

Ob vožnji po javnih cestah se držite normalne vožnje ali je vpleteno tudi dirkanje? 

Vozimo jih hitro… (smeh).

Seveda imate tudi nemški “Autobahn”, kajne?

Imamo, vendar stvari postajajo otežene. Vedno več je omejitev… druga opcija so gorske ceste z veliko ovinki, na katerih lahko preizkušamo svoje modele. Obiščemo tudi naprimer Hockenheimring, vendar tam potrebujemo trše vzmetenje. Trudimo se, da je uporabnik lahko hiter na vsakem dirkališču, če se specializiraš le na eno stezo enostavno potrebuješ zelo specifično opremo.

Torej je vaš namen najti neko srednjo pot in univerzalno opremo za vaša vozila?

Ja trudimo se poiskati kompromise, da bi stranke uživale v vseh možnostih uporabe.

Vrnimo se v zgodovino. Vaša prva predelava je bil E30 M3, ki je imel mnogo več moči in to le z dodanim turbopolnilnikom?

Ja štirivaljniku smo dodali le turbino, najhitrejši M3 na svetu pa je postal nekoliko bolj modificiran E30, ki je pod pokrovom skrival motor 745i. Na Hockenheimu je dosegel hitrost 327 km/h. V naslednjih letih smo vgrajevali različne motorje v M3 modele, tako je naprimer E46 M3 prejel V8 motor, V10 iz M5 pa se je znašel v E92 M3.

Zeneva-Hamann-30

Kaj pa BMW M1, ki je bil na Touring tekmovanjih? Kaj se je zgodilo z M1 in M3? Jih še imate pri sebi?

Obe vozili sta še zmeraj last podjetja in jih nikoli ne bomo prodali. Trenutno moramo nekoliko restavrirati E30 M3, ker je stal dolga leta in potrebuje nekaj nege. Naš trenutni načrt je oživiti vse generacije M Coupeja do današnjega M4, ki je tukaj pred nami. Tako bomo imeli na vpogled pet generacij naših predelanih M trojk.

Ali razmišljate, da bi razširili svojo ponudbo tudi na druge znamke, morda kakšne manj luksuzne kot naprimer japonske?

Ne, to ni v našem načrtu. Vse se je začelo z BMW in nato z Lamborghinijem in Ferrarijem. Naša cela zgodovina se ovija okoli teh znamk. G. Hamann je dolgo nazaj kupil Ferrari F40 in ga ni ohranil standardnega. Po njegovi osebni predelavi so stranke zažele povpraševati po posodobitvah za njihove Testarosse, 355, zato smo imeli na koncu že celo paleto možnosti za Ferrari. Zaradi stranke, ki je imela Gallardo pa smo se razširili še na Lamborghini. Močni smo postali tudi na trgu SUV-jev. Zato smo predelali G-Wagon, Porsche Cayenne in sedaj Macana. Program smo širili že dovolj.

Torej to ni opcija?

Niti približno, tudi časa nimamo dovolj za vse znamke. Naša divizija vozil posledično uporablja kvalitetne produkte, specializacija za določene znamke pa k temu le pripomore. Seveda pa vedno gledamo na to, kaj naše stranke želijo. Trg se spreminja in mi mu sledimo.

Kakšen tip strank največkrat zaide k vam? Starostna skupina?

Od zelo mladih do zelo starih. Seveda pa se tudi avtomobili precej razlikujejo med seboj. Veliko mladih se naprimer zanima za predelavo svojega MINI-ja, tudi starejši modeli M3 postajajo vse bolj aktualni: E46 M3 naprimer. Potem pa imamo tukaj tudi stranke, ki želijo predelavo najnovejših modelov in nemudoma želijo modifikacijo novega avtomobila. Tudi kar nekaj smo imeli zelo mladih in zelo bogatih kupcev. Lansko leto je naprimer k nam prišel lastnik Aventadorja, ki je bil star 18 let in je vozilo dobil od svojega očeta. V Dubaju je mnogo takšnih, ki od svojih staršev za darilo dobijo SLR in to je nekaj normalnega.

Osredotočimo se na F82 M4, ki je pred nami. Zakaj ste se odločili za takšno folijo?

Leta nazaj smo predelali McLaren MP4 12C, katerega je v svojo barvno preobleko odel Timo Wuerz. Za ženevski avtomobilski salon pa smo želeli narediti tudi nekaj posebnega, nekaj drugačnega: eksplozijo barv, zato nam je na pomoč ponovno priskočil gospod Wuerz.

Hamann

So ta vozila, ki jih razstavljate tukaj naprodaj?

So le vozila za prikaz naših dodatkov in opreme. Na koncu verjetno bomo za njih našli tudi kupce, ki jih bodo želeli v svojih zbirkah. Vendar jih trenutno potrebujemo za promocijo. M4 bo predstavljen tudi na Top Marques v Monacu v sredini aprila, kjer ga bomo tudi vozili po pomolu, z njim pospeševali in nasplošno vzbudili veliko pozornosti. Mavričen M4 se bo znašel na YouTube posnetkih in povsod drugje. Imamo pa tudi še en zelo podoben M4, le da je ta v sivi barvi. Trenutno je zelo popularen na Facebooku in je v lasti naše redne stranke, ki se bo udeležila Modball rallija in letošnjega Gumball3000 rallija.

Te fotografije iz Facebook strani so mi znane! O sivem M4, namenjenem Gumball 3000 ralliju sem naredila tudi članek. Torej imate stranko, za katero ste naredili to predelavo?

Tako je. Zanj smo naredili avto in z njim se namreva udeležiti omenjenih rallijev. Z vozilom pa bo aprila tudi v Monacu.

Zakaj se je odločil za sivo barvo karoserije? Gumball je znan po živih in izstopajočih barvah vozil. 

Želel je eleganco. Sami bi izbrali nekaj popolnoma drugačnega. Nekaj let nazaj smo izdelali bel Ferrari F430, ki je bil preobražen v živo rumen barvni odtenek. Vedno se trudimo narediti nekaj “odštekanega”.

Kaj menite o hibridih in električnih vozilih? Ker sedaj nastaja nekakšen trend, da je vse več vozil vsaj hibridov, če le te že niso popolnoma električni. Kako se nameravate soočati s tem? Tudi BMW ima na svoji zalogi nekaj novih: X5 in serija 3 hibrid naprimer. 

Še zmeraj se koncentriramo na bencinske motorje. Vsi proizvajalci v neki obliki delajo hibride in električna vozila, vsi najboljši in najzmoglivejši modeli pa še zmeraj ostajajo z bencinskimi motorji. Tam se trend nagiba k več konjskim močem in boljši splošni zmogljivosti s turbopolnilniki in tako naprej.

Kaj pa BMW i8?

To je izjemno vozilo, vendar ni najlažje za predelavo. Problem nastane že pri porabi goriva, ki ga vlada strogo nadzoruje. Če bi se projekta lotili bi vozilo popolnoma spremenili.

Bi se torej lotili 1,5-litrskega trivaljnika?

To bi bila možnost, saj če se spomnite nekaj let nazaj, ko je gospod Hamann še zmeraj tekmoval so bili Formula 1 avtomobili opremljeni z 1,6-litrskimi štirivaljniki, ki so proizvedli več kot tisoč konjskih moči. Torej je mogoče prav vse. BMW prihaja na plano z M4 GTS, ki je planiran, naredili so Safety Car z vbrizgom vode, prav tako je bilo govora o štirikolesnem pogonu na BMW M5. Zato lahko vidite, da ne razmišlajo le v smer hibridov, ampak tudi v smer zelo močnih vozil.

Verjetno boste nadaljevali v smeri, ki je že sedaj uspešna, kajne? Kje vidite podjetje čez deset in več let?

Še zmeraj se trudimo narediti nekaj drugačnega kot BMW. Bavarsko podjetje že ima na voljo precej različnih opcij, ki so privlačne za kupce. To je naprimer Performance program, mi pa strankam želimo ponuditi zares individualno izkušnjo.

Najlepše se vam zahvaljujem za odgovore in obilo uspehov še naprej.



Za intervjujem je sledilo prijetno kramljanje in g. Uli nas je še dodatno presenetil.  Povabil nas je na prireditev TOP Marques Monaco v aprilu. V začetku poletja pa bomo imeli tudi priložnost, da bomo na njihovo povabilo, ekskluzivno obiskali sedež podjetja in iz prve roke na cesti/dirkališču preizkusili predelave avtomobilov, ter o njih tudi poročali vam bralci.  Za zaključek prijetnega druženja nam je Hamann Motorsport dal tudi nekaj manjših spominkov, ki jih bomo podarili v prihajajoči nagradni igri.

Sedaj pa vabljeni k ogledu galeriji dveh bavarcev, ki sta bila razstavljena v Ženevi.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code