BMW je predstavil tehnološko in vizualno najnaprednejši avtomobil serije M do sedaj - M4 GTS, ki predstavlja nov nivo zmogljivosti športnih bavarcev.

Že sam izgled izdaja, da je BMW M4 GTS daleč od povsem običajnega modela M4. S svojim mogočnim videzom, ki ga dodatno poudarijo povsem nova, aluminijasta 19″ ali 20″ platišča v oranžno-srebrni barvi (obuta v ekskluzivne Michelin Pilot Sport Cup 2) in velik spojler na zadku vozila, ki pridobi celo pozornost nasprotnikov znamke BMW. S tem modelom je BMW na serijskem avtomobilu prvič uporabil OLED (organic light-emitting diodes) tehnologijo, ki jo je že predstavil na svojem konceptu M4 Concept Iconic Lights.

Predno pa preidemo na bistvo, ki se skriva pod pokrovom motorja, naj povemo, da BMW z novim modelom obeležuje in praznuje 30. obletnico BMW M3, katerega začetki segajo v leto 1986. Ob tej priložnosti bodo izdelali le 700 primerkov visokozmogljive posebne izdaje modela M4 GTS, ki bodo med drugim prvič na voljo celo za severnoameriški trg. Prodaja težko pričakovanega lepotca se začne spomladi drugo leto.

Impresivna novost na področju motorne tehnologije je vbrizgavanje vode v valje, s čimer je M4 GTS prvi serijski avtomobil, ki hladi, povečuje moč motorja in zmanjšuje porabo goriva na tak način. Sistem namreč absorbira in nato utekočini vodo iz ozračja, ki jo skupaj z gorivom pod visokim pritiskom brizga v motor. 3,0-litrski šestvaljni twin scroll turbo motor tako proizvede 500 konjskih moči in 600 Nm navora. Za hitro in natančno pretikanje prestav še vedno skrbi sedemstopenjski dvosklopčni DCT menjalnik s funkcijo za hitro speljevanje z mesta. Vse našteto mu pomaga do 100 km/h pospešiti v samo 3,8 sekunde in doseči najvišjo hitrost 305 km/h. Kljub impresivni moči pa je M4 GTS zaradi nove tehnologije vbrizgavanja vode sposoben povprečno porabo goriva ohraniti na ravni standardnega M4 – 8,3 litra na 100 kilometrov.

Masa vozila je zmanjšana na 1510 kilogramov, kar omogoči izvrstno razmerje – 3,0 kg/KM. To so dosegli z uporabo plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP) pri sprednjem in zadnjem spojlerju, difuzorju in nekaterih drugih delih, v alkantaro oblečenimi sedeži iz ogljikovih vlaken, odstanjenima zadnjima sedežema, nameščenimi karbon-keramičnimi zavornimi čeljustmi, zmanjšanim premerom izpušnih cevi, kar omogoči 20% prihranek na masi, in pokrovom motorja, narejenim iz ogljikovih vlaken, ki tehta zgolj 2,5 kilograma. Prišlek ima tudi izboljšano vzmetenje in krmilni mehanizem ter aktivni M diferencial, ki omogoča še boljši oprijem in lego na cesti.

Z vso najnaprednejšo tehnologijo in inovativnimi rešitvami je M4 GTS postavil izvrsten čas na dirkališču Nordschleife v Nemčiji. Dosegel je izvrsten čas 7 minut in 28 sekund, kar je skoraj 30 sekund hitreje od standardne M4; močni konkurentki Alfa Romeo Giulii (7 minut in 39 sekund) je tako pokazal, da BMW nikoli ne počiva.

Cena 700 primerkov, ki jih bodo izdelali, naj bi se začela pri 142.000 €.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code