Vse od afere “diesel gate” znotraj koncerna Volkswagen je svet dizelskih agregatov zelo razmajan. Elektronika je namreč prirejala rezultate dejanskih izpustov in s tem dajala “čistejše izpuste”, ki so ustrezali standardom. Seveda veliko, če ne kar vsi avtomobilski proizvajalci nekoliko priredijo rezultate, saj skušajo ostati kar se da konkurenčni. Od 1. septembra je testiranje za nova vozila veliko bolj zahtevno.
ADAC se s testiranji izpustov ukvarjajo že od leta 2003, letos pa so se vsega skupaj lotili nekoliko drugače. Avtomobile so dodatno obremenili s težo 200 kilogramov, ter jih testirali tako v laboratoriju kot tudi na cesti, v realnem okolju. Po opravljenih meritvah so pri določenih vozilih prišli do občutnih odstopanj.
Tokrat so pod drobnogled vzeli dizelske avtomobile, ki ustrezajo evropskemu standardu Euro 6. Preizkusili so kar 188 avtomobilov in prišli do zanimivih ugotovitev. Najčistejša med testiranimi znamkami je prav bavarska znamka BMW.
Kljub temu, da so v svetu v zadnjem času odmevali predvsem “umazani Nemci” pa so končni rezultati pokazali presenetljivo resnico. Prav Nemci so se med testiranji izkazali za najčistejše in s tem tudi ustrezajo izpustom dušikovih oksidov. Nemških avtomobilov s slabimi izpusti sploh ni več mogoče najti, saj so proizvajalci vse zahteve vzeli zelo resno in vse svoje moči usmerili v izboljšanje izpustov.
Dizelska vozila BMW so se na ADAC testu v povprečju odrezala dobro, pri vožnji v naselju in na podeželskih cestah pa je svojo učinkovitost pokazal sistem za čiščenje izpuha. Najnovejša vozila BMW je uporabljena učinkovita kombinacija SCR in denox katalizatorjev, kar se opazi tudi pri odličnih rezultatih meritev v vsakdanjem prometu (RDE).
Visoko se je uvrstil tudi “sporni” koncern Volkswagen, ki so vsekakor v čistost izpuhov vložili veliko denarja in truda. 2,0-litrski TDI motor s katalizatorjem SCR je pokazal dobre rezultate, so bili pa zato slabi motorji brez SCR katalizatorja, ki so v ozračje izpustili preveč dušikovih oksidov.
Mercedes-Benz bi se lahko odrezal veliko bolje, če ne bi v določenih svojih vozilih uporabljal Renaultovih dizelskih agregatov. Najslabše se je odrezal prav 1,6-litrski dizelski motor podjetja Renault, ki v zrak izpusti kar 15-krat več izpustov kot najčistejši Mercedesov motor.
Najbolje se je torej izkazal BMW, najslabše pa francoski Renault, ki v povprečju v ozračje izpusti kar 5-krat več kot BMW. Če gledamo bolj podrobno vidimo, da je najbolj umazan Renault Grand Scenic 160 dCi, ki med vožnjo skozi naselje z ogretim motorjem v zrak izpusti toliko dušikovega oksida kot 240 avtomobilov BMW 520d oziroma 1276 mg/km proti 7 mg/km!
Bravo BMW, spet si opravičil svoj ugled!
ahaha, kdo še verjame tem testom?